facebook hirdetés

Facebook retargeting pixel a weboldaladba

facebook retargeting pixel
Szerző Sipos Ottó

Sok Facebook hirdetéssel próbálkozó kisvállalkozótól hallom, hogy nem egyértelmű, kell-e nekik Facebook retargeting pixel. Ha igen, akkor, hogyan kell azt használni?

Ha olvasod ezt a blogot, már tisztában vagy a retargeting jelentésével.

Az is nyilvánvaló számodra, hogy miért előnyös a retargeting használata.

retargeting jelentése

A retargetinggel vásárlókká konvertálhatod a korábban a weboldaladon járt internetezőket

Ha Facebook retargetinget szeretnél használni a weboldaladon megfordulók újbóli, Facebook hirdetéseken keresztül való elérésére, első lépés, hogy a Facebook retargeting pixel (képpont) a weboldaladba kerüljön.

Nincs alternatíva.

Ha nem használsz Facebook pixelt,

  • nem tudod kihasználni a legnépszerűbb Facebook hirdetés célzási megoldásokat
  • nem tudod pontosan mérni a weboldaladon a Facebook hidetéshez kapcsolódó konverziót
  • nem tudod a hirdetést weboldallal kacsolatos konverzióra optimalizálni

Sok-sok izgalmas és jól megtérülő lehetőségtől esel el a pixel használata nélkül.

(LEHETŐSÉG: Szeretnéd újra meg újra elérni Facebook hirdetésekkel a weboldalad látogatóit? Fedezd fel a FB Retargeting Profit Aktivátort!)

Mi az a Facebook retargeting pixel?

A Facebook retargeting pixel egy rövid, pár soros kód, amit a weboldal HEAD tag-jei között kell elhelyezni.

Facebook retargeting pixel kerüla weboldal head tagjei közé

Minden Facebook hirdetési fiókhoz saját kód tartozik.

Valami ilyesmi … (az én Facebook hirdetési fiókomhoz tartozó azonosítót kitakartam, azokon a helyeken a saját azonosítód jelenik meg a pixel kódjában.

így néz ki a Facebook retargeting pixel

Első látásra bonyolultnak tűnhet.

Sokan el is rettennek tőle, ezért inkább nem használják.

Pedig a kódot anélkül beteheted a weboldaladba és élvezheted a lehetőségeit Facebook hirdetések létrehozásakor, hogy ténylegesen értenéd a fenti program sorokat.

Facebook pixel létrehozása

Ha még nem tetted meg, első dolgod, hogy létrehozod a pixelt.

A Facebook képpont oldalon az aktuális megjelenésnek megfelelően, valami ehhez hasonló fogad.

Hozd létre a képpontot (pixelt).facebook pixel létrehozása

 

Hogyan kell a weboldalba tenni a retargeting pixelt?

Miután létrehoztad a Facebook képpontot, el kell helyezned a weboldaladon.

A képpont elhelyezésének módja függhet a weboldalad felépítésétől.

Itt az egyszerűbb változatról lesz szó, ezért válaszd a “kód másolása és beillesztése lehetőséget”.

Facebook képpont elhelyezésének lehetőségei a weboldaltól függően

Másold ki (Windows: ctrl+C, Mac: cmd+C) a kapott kódot.

Több módszer áll rendelkezésre a kód weboldalba illesztésére.

Itt most a legegyszerűbbeket vesszük sorra.

Add a kódot a weboldalad fejlesztőjének

Ha egyedi fejlesztésű weboldalad van, vagy akár WordPress-t használsz, de ahhoz is fejlesztőt vagy adminisztrátort veszel igénybe, a kimásolt kódot add oda a fejlesztőnek azzal, hogy helyezze be a weboldal minden oldalának HEAD tag-jei közé.

Ne aggódj, tudni fogja miről van szó.

Ennyi.

Már túl is vagy rajta.

Amint végzett a fejlesztőd, mehetsz a képpontot használó egyedi célcsoportokat, Facebook hirdetéseket létrehozni.

Facebook pixel beillesztése WordPress témába

Ha saját telepítésű WordPress weboldalad van, több lehetőséged van a képpont elhelyezésére.

A mai, modern WordPress témák már fel vannak készítve a retargeting képpontok (nem csak a Facebook, hanem a Google és egyéb szolgáltatók képpontjainak) fogadására is.

Az általam használt WordPress téma így fogadja a Facebook pixelt:

facebook retargeting pixel megadása WordPress témában

Csak be kell illeszteni (Windows: ctrl+V, Mac: cmd+V) a kódot a WordPress téma megfelelő beállítási mezőjébe, elmenteni a beállítást, és a kód a sablonon keresztül bekerül a weboldal minden egyes oldalába.

Facebook képpont beillesztése WordPress pluginnal

Ha az előző módszert nem tudod alkalmazni, mert nem olyan kialakítású a WordPress témád, akkor használhatsz WordPress plugint, ami elvégzi a képpont kódjának megfelelő beillesztését.

Ha a kód a weboldaladban van, készülhetnek az egyedi célközönségek a weboldal összes vagy kiválasztott oldalainak létogatóiból és képes leszel egyedi konverziókat beállítani, hogy követhesd, optimalizálhasd a weboldalon a konverziókat.

Válaszd ki a számodra legszimpatikusabb WordPress plugint, ami képes a Facebook pixel kezelésére, telepítsd, és segítségével illeszd be a Facebook retargeting pixelt a weboldalba.

(MEGJEGYZÉS: Megtanulhatod a Facebook retargeting magabiztos használatát a FB Retargeting Profit Aktivátor tanfolyamon!)

Hogyan ellenőrizheted, hogy rendben van-e a pixel az adott oldalon?

Ha szeretnél biztos lenni benne, hogy a weboldaladon tényleg ott van a Facebook pixel, végezz el egy egyszerű ellenőrzést.

Google Chrome böngészőben telepítsd a Facebook Pixel Helper bővítményt.

Ha a chrome böngészővel nézed a weboldaladat, a bővítmény jelzi, hogy az oldalon talált-e telepített Facebook pixelt.

facebookpixel ellenőrzése facebook pixel helper chrome bővítménnyel

A Facebook képpont kód frissítése

A Facebook folyamatosan fejlődik, változik.

Időnként, amikor egyébként is nagytakarítást végzel a weboldaladon, érdemes ellátogatnod a Facebook pixel oldalra, és az ott elérhető pixel kódot összehasonlítanod a weboldalaidon telepített képpont kóddal.

Ha eltérést találsz, cseréld le az aktuálisan legfrissebb kódra, hogy minden lehetséges funkciót elérhess, amit a Facebook éppen lehetővé tesz a Facebook retargeting pixel alkalmazásával.

FB Retargeting Profit Aktivátor

Hogyan követheted és változtathatod vásárlókká a weboldaladat egyszer már elhagyókat…(és még csak az email címüket sem kell elkérned)
Kattints ide a Facebook Retargeting Profit Aktivátor részleteiért

Hozzászólások:

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online, a Családapa Magazin és a Project Manager Life alapítója.
A Clear Online képzésein több, mint 10 éves social media manager és online marketing tapasztalatát osztja meg veled.
Tanuld meg, hogyan teszi eredményesebbé, ismertebbé, jövedelmezőbbé a vállalkozásodat a digitális marketing használata.
Induló lépésként csatlakozz a többiekhez, olvasd a Clear Prémium Híreket!