facebook hirdetés

Retargeting jelentése

retargeting jelentése
Szerző Sipos Ottó

A retargeting az egyik legizgalmasabb innováció az online marketing területén. Nem véletlenül alkalmazzák a hirdetők, amikor növelni szeretnék a hirdetéseik megtérülését.

Miről van szó a retargetingben?

Amikor a valaki meglátogatja a weboldaladat, kinyitja egy email-edet, elvégez egy Google keresét és a találatodra kattint, azt jelenti, hogy érdeklődést mutat a témád iránt.

Legtöbbjük azonban nem vásárol az első alkalommal.

A retargeting megjelenése előtt, ha nem sikerült őket legalább egy email listádra feliratkoztatni, örökre elvesztek számodra.

Jöttek, távoztak, ennyi.

A retargeting során a hirdetők olyan embereket vesznek be a hirdetés célcsoportjába, akik korábban valamilyen akciót végeztek.

Ezt megoldhatják pixelek weboldalba, cookie-k böngészőbe illesztésével.

Ha a felhasználó felkeres egy így előkészített oldalt, akkor erről információ megy a hirdetéseket kiszolgáló rendszernek.

Ebből tudja a rendszer, hogy az akciót végző személy bele tartozik egy retargeting célközönségbe.

Az információ birtokában aztán megjeleníthető számára a hirdetés.

Számos szolgáltató rendszere alkalmas retargeting alapú hirdetés célzásra, közte a Facebook és a Google is.

Ezért találkozhatsz retargeting hirdetésekkel, amikor a Facebookot használod vagy amikor olyan oldalakon fordulsz meg, melyekre a Google küldi a megjelenő hirdetéseket.

[Ábra] Retargeting jelentése

retargeting jelentése

A retargetinggel vásárlókká konvertálhatod a korábban a weboldaladon járt internetezőket

A retargeting folyamata nagy vonalakban így néz ki:

  1. Az internetező elolvas egy cikket a weboldalon
  2. A weboldal megjelöli az olvasót
  3. Az olvasó elhagyja a weboldalt
  4. A megjelölés használatával retargeting hirdetéssel célozzák meg a korábbi olvasót
  5. Az internetező, aki korábban érdeklődött az olvasott téma iránt, Facebookozás, webböngészés, videó nézés … közben újra és újra találkozik a retargeting hirdetéssel.
  6. Ha a hirdetés felkelti figyelmét, rákattintva újra a korábban felkeresett weboldalra jut
  7. A weboldalon járva újra vásárlásra vagy más akcióra ösztönzik.

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.