A retargeting az egyik legizgalmasabb innováció az online marketing területén. Nem véletlenül alkalmazzák a hirdetők, amikor növelni szeretnék a hirdetéseik megtérülését.
Miről van szó a retargetingben?
Amikor a valaki meglátogatja a weboldaladat, kinyitja egy email-edet, elvégez egy Google keresét és a találatodra kattint, azt jelenti, hogy érdeklődést mutat a témád iránt.
Legtöbbjük azonban nem vásárol az első alkalommal.
A retargeting megjelenése előtt, ha nem sikerült őket legalább egy email listádra feliratkoztatni, örökre elvesztek számodra.
Jöttek, távoztak, ennyi.
A retargeting során a hirdetők olyan embereket vesznek be a hirdetés célcsoportjába, akik korábban valamilyen akciót végeztek.
Ezt megoldhatják pixelek weboldalba, cookie-k böngészőbe illesztésével.
Ha a felhasználó felkeres egy így előkészített oldalt, akkor erről információ megy a hirdetéseket kiszolgáló rendszernek.
Ebből tudja a rendszer, hogy az akciót végző személy bele tartozik egy retargeting célközönségbe.
Az információ birtokában aztán megjeleníthető számára a hirdetés.
Számos szolgáltató rendszere alkalmas retargeting alapú hirdetés célzásra, közte a Facebook és a Google is.
Ezért találkozhatsz retargeting hirdetésekkel, amikor a Facebookot használod vagy amikor olyan oldalakon fordulsz meg, melyekre a Google küldi a megjelenő hirdetéseket.
[Ábra] Retargeting jelentése
A retargeting folyamata nagy vonalakban így néz ki:
- Az internetező elolvas egy cikket a weboldalon
- A weboldal megjelöli az olvasót
- Az olvasó elhagyja a weboldalt
- A megjelölés használatával retargeting hirdetéssel célozzák meg a korábbi olvasót
- Az internetező, aki korábban érdeklődött az olvasott téma iránt, Facebookozás, webböngészés, videó nézés … közben újra és újra találkozik a retargeting hirdetéssel.
- Ha a hirdetés felkelti figyelmét, rákattintva újra a korábban felkeresett weboldalra jut
- A weboldalon járva újra vásárlásra vagy más akcióra ösztönzik.