facebook hirdetés

Miért előnyös a retargeting?

Visszatérés - miért előnyös a retargeting
Szerző Sipos Ottó

Ha már világos előtted, hogy mit jelent a retargeting, érdemes tudatosítani magadban, miért lehet előnyös a retargeting használata.

Fő előnye, hogy segítségével újra és újra elérhetővé válnak a témában érdeklődést mutató, potenciális ügyfelek.

  • Az elérhetőséget használhatod a márkád ismertségének növelésére.
  • Megoldható vele, hogy az érdeklődőket visszahozd az értékesítési csatornádba.
  • A már korábban nálad vásárlók felé bemutathatod a kapcsolódó termékedet.

Bármelyikre is használd, többször, több helyen jelenhetsz meg a célcsoportod előtt, ráadásul egészen finoman hangolhatod a megjelenést azzal is, hogy amikor a weboldalon járt, milyen tartalmakat nézett meg, vagy az értékesítési csatornád melyik eleménél hagyta el a weboldaladat.

Gondolj itt arra, hogy egészen más üzenetet használhatsz azoknak, akik még csak egy blog posztodat olvasták el, mint azoknak, akik az értékesítő oldaladon vagy egy vásárlási kosár oldalon léptek ki a csatornából.

Hol érheted el őket a retargeting üzeneteddel?

Vannak olyan hirdető rendszerek, amik saját tartalmi platformjukat használják a hirdetések cálba juttatására.

Gondolj itt például a Facebook hírfolyamba illesztett, retargeting egyedi célcsoportnak megjelenített hirdetésekre.

Vannak olyan hirdető rendszerek is, mint például a Google tartalmi hálózata, ami a velük szerződő weboldalak ezreinek felületén képesek elérni a korábban nálad járt retargeting célból megjelölt weboldal látogatókat.

Biztosan Te is tapasztaltad már nem egyszer, hogy amerre jártál, mindenhol ugyanazokkal a hirdetésekkel találkoztál, ráadásul ezek a reklámok, mintha rád lettek volna szabva.

A témájuk kísértetiesen illeszkedett olyan weboldal tartalomhoz, amit korábban, máshol fogyasztottál.

Ez a retargeting működés közben.

Saját találkozásom a retargetinggel

Legutóbb egy szállodaláncnál találkoztam erőteljes retargeting használattal.

Elég volt egyetlen szállodájuk oldalán megfordulnom.

Ettől kezdve hetekig amerre csak jártam, weboldalak százain, sőt mobiltelefon applikációkon belül is találkoztam az erre a szállodára vonatkozó speciális ajánlatukkal.

Ilyen gazdagok ezek?

Ha nem tudod, hogy retargetingről van szó, azt gondolhatod, hogy drágábbnál is drágábbnak gondolt hirdetési felületeken vettek banneres vagy videó reklám megjelenéseket ezek a cégek, hogy ilyen sokszor bukkannak fel előtted.

Valójában egészen kis költségvetéssel is lehet sikeres retargeting kampányokat felépíteni, amik az előbbi érzetet válthatják ki a potenciális ügyfeleidben.

A sok megjelenés hozzájárulhat, hogy remek megtérüléssel, sikeresen konvertáld a korábban a weboldaladon éppen csak rövid ideig megfordult látogatókat, és ha jó érzékkel készített hirdetéseket használsz, építsd vele a céged imázsát.

Ne felejtsd el, hogy itt nem a semmiből előbukkanó hirdetési próbálkozásokról van szó!

Az egész egy rövid, de kifejezetten a témád iránti érdeklődést mutató látogatással kezdődött.

Mitől lehet igazán sikeres a retargeting?

A dolog lényege két dologban áll.

Az első a célközönség tudatos felépítése.

Egészen más a sikeres kampányod valószínűsége, ha nem pusztán úgy általában jelölöd meg a weboldal látogatókat, hanem felhasználod azt a tudást is, hogy kik azok, akik nem vásároltak, és kik azok, akik megrendelték, megvették a termékedet a weboldaladon.

A második lényeges kérdés, hogy tudd, milyen oldalakon fordulnak meg a célközönségedbe tartozók a tiéden kívül.

A Facebookon szinte mindenki ott van.

A Google keresőt is szinte mindenki használja.

Ha tudod, hogy milyen tematikus oldalakat látogatnak még, oda is eljuttathatod a retargeting közönségednek célzott hirdetéseket.

Minél többet tudsz róluk, annál nagyobb a sikerpotenciálod a retargeting területén is.

Használd ki a retargeting előnyeit és kivételes eszközre találsz a stratégiai üzleti céljaid.

Fotó:  Tbylyn Marjeta – Return, CC @ Flickr

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.