Ha már világos előtted, hogy mit jelent a retargeting, érdemes tudatosítani magadban, miért lehet előnyös a retargeting használata.
Fő előnye, hogy segítségével újra és újra elérhetővé válnak a témában érdeklődést mutató, potenciális ügyfelek.
- Az elérhetőséget használhatod a márkád ismertségének növelésére.
- Megoldható vele, hogy az érdeklődőket visszahozd az értékesítési csatornádba.
- A már korábban nálad vásárlók felé bemutathatod a kapcsolódó termékedet.
Bármelyikre is használd, többször, több helyen jelenhetsz meg a célcsoportod előtt, ráadásul egészen finoman hangolhatod a megjelenést azzal is, hogy amikor a weboldalon járt, milyen tartalmakat nézett meg, vagy az értékesítési csatornád melyik eleménél hagyta el a weboldaladat.
Gondolj itt arra, hogy egészen más üzenetet használhatsz azoknak, akik még csak egy blog posztodat olvasták el, mint azoknak, akik az értékesítő oldaladon vagy egy vásárlási kosár oldalon léptek ki a csatornából.
Hol érheted el őket a retargeting üzeneteddel?
Vannak olyan hirdető rendszerek, amik saját tartalmi platformjukat használják a hirdetések cálba juttatására.
Gondolj itt például a Facebook hírfolyamba illesztett, retargeting egyedi célcsoportnak megjelenített hirdetésekre.
Vannak olyan hirdető rendszerek is, mint például a Google tartalmi hálózata, ami a velük szerződő weboldalak ezreinek felületén képesek elérni a korábban nálad járt retargeting célból megjelölt weboldal látogatókat.
Biztosan Te is tapasztaltad már nem egyszer, hogy amerre jártál, mindenhol ugyanazokkal a hirdetésekkel találkoztál, ráadásul ezek a reklámok, mintha rád lettek volna szabva.
A témájuk kísértetiesen illeszkedett olyan weboldal tartalomhoz, amit korábban, máshol fogyasztottál.
Ez a retargeting működés közben.
Saját találkozásom a retargetinggel
Legutóbb egy szállodaláncnál találkoztam erőteljes retargeting használattal.
Elég volt egyetlen szállodájuk oldalán megfordulnom.
Ettől kezdve hetekig amerre csak jártam, weboldalak százain, sőt mobiltelefon applikációkon belül is találkoztam az erre a szállodára vonatkozó speciális ajánlatukkal.
Ilyen gazdagok ezek?
Ha nem tudod, hogy retargetingről van szó, azt gondolhatod, hogy drágábbnál is drágábbnak gondolt hirdetési felületeken vettek banneres vagy videó reklám megjelenéseket ezek a cégek, hogy ilyen sokszor bukkannak fel előtted.
Valójában egészen kis költségvetéssel is lehet sikeres retargeting kampányokat felépíteni, amik az előbbi érzetet válthatják ki a potenciális ügyfeleidben.
A sok megjelenés hozzájárulhat, hogy remek megtérüléssel, sikeresen konvertáld a korábban a weboldaladon éppen csak rövid ideig megfordult látogatókat, és ha jó érzékkel készített hirdetéseket használsz, építsd vele a céged imázsát.
Ne felejtsd el, hogy itt nem a semmiből előbukkanó hirdetési próbálkozásokról van szó!
Az egész egy rövid, de kifejezetten a témád iránti érdeklődést mutató látogatással kezdődött.
Mitől lehet igazán sikeres a retargeting?
A dolog lényege két dologban áll.
Az első a célközönség tudatos felépítése.
Egészen más a sikeres kampányod valószínűsége, ha nem pusztán úgy általában jelölöd meg a weboldal látogatókat, hanem felhasználod azt a tudást is, hogy kik azok, akik nem vásároltak, és kik azok, akik megrendelték, megvették a termékedet a weboldaladon.
A második lényeges kérdés, hogy tudd, milyen oldalakon fordulnak meg a célközönségedbe tartozók a tiéden kívül.
A Facebookon szinte mindenki ott van.
A Google keresőt is szinte mindenki használja.
Ha tudod, hogy milyen tematikus oldalakat látogatnak még, oda is eljuttathatod a retargeting közönségednek célzott hirdetéseket.
Minél többet tudsz róluk, annál nagyobb a sikerpotenciálod a retargeting területén is.
Használd ki a retargeting előnyeit és kivételes eszközre találsz a stratégiai üzleti céljaid.