blogolás

Hogyan növeld a blog poszt olvasottságát marketing nélkül?

weboldal látogató szám növekedés marketing kampány nélkül
Szerző Sipos Ottó

Érdekel egy gyors és egyszerű módszer, amivel népszerűsítési erőfeszítés, marketing nélkül érhetsz el több olvasót?

Igen, akkor is többen olvassák majd a cikkedet, ha nincs marketing vénád, amivel speciális marketing kampányokat dolgoznál ki, amik további olvasókat hoznak a blogodra.

Olvasd el figyelmesen az alábbi stratégiát, végezd el a néhány egyszerű lépést, és ne felejtsd el mérni az eredményt, mennyivel nő a blog bejegyzésed látogatottsága, olvasottsága.

Használd ki a több szavas keresésekben rejlő lehetőséget

Általában igaz, hogy a Google-ba írt egy vagy két szavas keresésekre nehezebb elérni, hogy az oldaladat hozza fel a kereső, mint azokra a keresésekre, amik több szóból állnak.

Ráadásul, ha összeadod, többen érkeznek a hosszabb szavakra keresve az oldaladra, miközben ezekre a szavakra kevesebb versenytárs weboldallal kell megküzdened a figyelemért, az olvasókért.

keresési csatornáka Google Analytics-ben

Nálad is döntően az organikus keresési csatornán érkeznek az olvasók a blogodra?

Ha a weboldalad olvasói, mint ahogyan a fenti példában látható, döntően az organikus kereséseknek köszönhetőek, érdemes elvégezned az alábbi optimalizálási lépéseket.

A módszer abban segít, hogy az eddigieknél is több hosszú kereső szóra jelenjen meg a tartalmad a keresőkben. Akik ezeket keresik, a te tartalmaddal találkoznak.

Ráadásul, ha egyszer már sikerül elérned, hogy a weboldaladra jöjjenek, ügyes retargeting módszerekkel végtelenül egyszerűen, újra elérheted őket később is.

Hogyan tudod újabb hosszú keresésekre megjeleníteni a tartalmadat?

Lépj be a Google Search Console-ba.

Ha több weboldaladat is monitorozod vele, válaszd ki, amin az optimalizálást végzed, majd kattints a Keresési forgalom / Keresési statisztikák lehetőségre.

search console, keresési statisztikák

Remek kis listát kapsz azokra a kereső kifejezésekre, amikre a weboldaladat már eddig is előhozza a Google.

kereső kifejezés lista a serch console-ban

Rendezd a megjelenítések száma alapján csökkenő sorba.

Megkaptad, hogy mik azok a kifejezések, amiket nagy számban írnak a keresőbe az érdeklődők ÉS, amire a weboldaladat eleve, minden további nélkül is megjeleníti találatként a Google.

A listából vedd az 1-2 szavas kifejezéseket, és írd vissza őket a Google keresőbe.

Példaként a fenti listából nézzük rögtön az elsőt, a „füge aszalása” kifejezést.

Ezt a Google-ba írva kapsz 10 olyan kifejezést a találati oldalon, amikről a Google tudja, hogy ezeket szintén keresik azok, akik az alap kifejezés iránt érdeklődnek.

kapcsolódó keresések a Google-ben

Látod, ezek döntően több szavas keresések, amire jó eséllyel nem optimalizálták a tartalmaikat azoknak a weboldalaknak a gazdái, akikkel a keresőben versenyzel az olvasói figyelemért.

Az a célod, hogy a már kész tartalmadat (a példában azt a blog posztot, ami a „füge aszalása” kifejezésre a Google találatként ad) úgy igazítsd, hogy a Google a fenti, kapcsolódó keresésekre is jellemzőnek tartsa.

Ezt elérheted, ha a kapcsolódó keresések közül szerepelteted 2-3-szor a posztban azokat, amik ténylegesen, nem erőltetetten, nem mesterkélten, hanem ésszerűen a tartalomba illeszthetők.

Ne feszítsd túl a húrt, a 2-3 megjelenítésnél többet ne használj, ne tűnjön mesterségesnek a változás.

Milyen eredményt várhatsz a módszertől?

Ha havonta elvégzed a fenti gyakorlatot a régi, és a menet közben írt blog bejegyzéseiden, meg fogsz lepődni, hogy mekkora növekedést hozhat az olvasottságodban.

A gyakorlatomban nem ritka, hogy akár 50%-os növekedést is jelent, hogy az addiginál több, hosszú kereső szóra is rangsorolni kezdi a tartalmakat a Google.

Természetesen blogról-blogra, témától, tartalomtól, a blogger erőfeszítéseitől függően változik a ténylegesen elért növekedés.

Végeredményben, ha nem sokat tudsz az online marketingről, annak módszereiről, akkor is növelheted a blogod, weboldalad látogatottságát, tartalmaid olvasottságát a fent vázolt módszerrel.

Mint láttad, már az is elég, ha néhány plusz kifejezést belefogalmazol a már meglévő tartalomba.

Fedezd fel mélyebben a témát!

Ha szívesen tanulnál digitális marketing módszerekről, amivel látogatókat hozhatsz a weboldaladra, akik aztán vásárolnak is, nézd át a katalógust:Online tanfolyam katalógus

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.