Van stratégia terved?
Tudod, hogy most hol tartasz és hol szeretnél tartani egy év múlva?
Tudod, hogyan fogsz eljutni odáig, mit kell hozzá tenned?
Vannak ügyfél típusokra kidolgozott akcióterveid?
Már most tudod, hogy melyik hónapban mit teszel majd, hogy teljesüljenek az elképzeléseid? Lesz mit lebontanod heti és napi feladatokra?
Megannyi kérdés, amit számításba kellene venned a sikeres üzleti tevékenységhez.
Most egy könnyen áttekinthető, rendkívül nagy segítséget adó stratégiai terv mintát ismerhetsz meg, amit aztán sikerrel alkalmazhatsz bármilyen tevékenységedre.
Az sem szükséges, hogy üzletben gondolkozz.
Akár fogyókúrához, akár más egyéni célodhoz kiváló lesz.
Stratégiai terv készítése – első lépés
Fontos, hogy tudd mihez mérni a célodat. Ezért, mielőtt a céljaidat kezdenéd sorolni, rögzítsd, hogy jelenleg hol tartasz.
Erre szolgál a képen szereplő két rovat.
Jelenlegi helyzet
Fogalmazd meg néhány sorban, hogy mi jellemző a céged aktuális helyzetére. Például:
- miből származnak a bevételek
- hogyan alakul az ismertség
- mik a jellemző online és offline tevékenységek
- mik a főbb üzleti sajátosságok
- hogyan alakulnak a főbb költségek
- stb.
Miután ezzel elkészültél, keress konkrét számokat az üzleti működéssel kapcsolatban.
Olyanokat, amik mérhetővé teszik a jelenlegi állapotot, amihez majd később hasonlítani tudod az előrehaladásodat, teljesítményedet.
Ilyen, a stratégiai tervbe kerülő mérőszámok lehetnek például:
- a vállalkozás bevétele és profitja
- a weboldal(ak) látogatottsága, konverziója
- jelenlegi termékek, szolgáltatások (online, offline)
- készített videók száma, nézettsége, kommentáltsága
- a közösségi média (Facebook, Youtube, Twitter, LinkedIn…) használatra jellemző értékek
- hírlevél lista nagysága
- egyéb kommunikációs csatornákra jellemző mérőszámok
- stb.
Stratégiai Profit Aktivátor
Egyszerűen, gyorsan elkészíthető stratégiai terv elfoglalt embereknek.
Kattints ide a Stratégiai Profit Aktivátor megértéséhez!
Példák a stratégiai terv minta első részéhez
Hogy könnyebben el tudd képzelni, hogy mire gondolok álljon itt két példa.
1. példa: „ABC” Yoga Stúdió
Jelenlegi helyzet:
A stúdió alig ismert. Heti két csoport működik. 2×2 órában.
Jelenleg szórólapokon és helyi újságban megjelenő hirdetéseken keresztül vannak vendégeink.
Csoportjaink kapacitás kihasználtsága 40%-os.
A stúdió weboldalának alig van látogatottsága.
Ennek megfelelően nincsenek interneten történő jelentkezések a csoportokba.
Kulcs jelzőszámok:
- Éves, adózás utáni nyereség 500.000 Ft.
- Weboldal látogatottsága 15 fő/nap. Jellemzően a Google keresőből.
- Nincs közösségi média jelenlét.
- Nincs internetes termék vagy bevétel.
- Nincs hírlevél. Nincs érdeklődő adatbázis.
- Ami érezhetően jól működik:
Az újság hirdetésekkel sikerül 40%-os kapacitás kihasználtságot elérni.
Most pedig rajtad a sor, alkosd meg a stratégiai terv minta első fejezetét, aztán folytasd a tervezés további lépéseivel.