Érdekel egy gyors és egyszerű módszer, amivel népszerűsítési erőfeszítés, marketing nélkül érhetsz el több olvasót?
Igen, akkor is többen olvassák majd a cikkedet, ha nincs marketing vénád, amivel speciális marketing kampányokat dolgoznál ki, amik további olvasókat hoznak a blogodra.
Olvasd el figyelmesen az alábbi stratégiát, végezd el a néhány egyszerű lépést, és ne felejtsd el mérni az eredményt, mennyivel nő a blog bejegyzésed látogatottsága, olvasottsága.
Használd ki a több szavas keresésekben rejlő lehetőséget
Általában igaz, hogy a Google-ba írt egy vagy két szavas keresésekre nehezebb elérni, hogy az oldaladat hozza fel a kereső, mint azokra a keresésekre, amik több szóból állnak.
Ráadásul, ha összeadod, többen érkeznek a hosszabb szavakra keresve az oldaladra, miközben ezekre a szavakra kevesebb versenytárs weboldallal kell megküzdened a figyelemért, az olvasókért.
Ha a weboldalad olvasói, mint ahogyan a fenti példában látható, döntően az organikus kereséseknek köszönhetőek, érdemes elvégezned az alábbi optimalizálási lépéseket.
A módszer abban segít, hogy az eddigieknél is több hosszú kereső szóra jelenjen meg a tartalmad a keresőkben. Akik ezeket keresik, a te tartalmaddal találkoznak.
Ráadásul, ha egyszer már sikerül elérned, hogy a weboldaladra jöjjenek, ügyes retargeting módszerekkel végtelenül egyszerűen, újra elérheted őket később is.
Hogyan tudod újabb hosszú keresésekre megjeleníteni a tartalmadat?
Lépj be a Google Search Console-ba.
Ha több weboldaladat is monitorozod vele, válaszd ki, amin az optimalizálást végzed, majd kattints a Keresési forgalom / Keresési statisztikák lehetőségre.
Remek kis listát kapsz azokra a kereső kifejezésekre, amikre a weboldaladat már eddig is előhozza a Google.
Rendezd a megjelenítések száma alapján csökkenő sorba.
Megkaptad, hogy mik azok a kifejezések, amiket nagy számban írnak a keresőbe az érdeklődők ÉS, amire a weboldaladat eleve, minden további nélkül is megjeleníti találatként a Google.
A listából vedd az 1-2 szavas kifejezéseket, és írd vissza őket a Google keresőbe.
Példaként a fenti listából nézzük rögtön az elsőt, a „füge aszalása” kifejezést.
Ezt a Google-ba írva kapsz 10 olyan kifejezést a találati oldalon, amikről a Google tudja, hogy ezeket szintén keresik azok, akik az alap kifejezés iránt érdeklődnek.
Látod, ezek döntően több szavas keresések, amire jó eséllyel nem optimalizálták a tartalmaikat azoknak a weboldalaknak a gazdái, akikkel a keresőben versenyzel az olvasói figyelemért.
Az a célod, hogy a már kész tartalmadat (a példában azt a blog posztot, ami a „füge aszalása” kifejezésre a Google találatként ad) úgy igazítsd, hogy a Google a fenti, kapcsolódó keresésekre is jellemzőnek tartsa.
Ezt elérheted, ha a kapcsolódó keresések közül szerepelteted 2-3-szor a posztban azokat, amik ténylegesen, nem erőltetetten, nem mesterkélten, hanem ésszerűen a tartalomba illeszthetők.
Ne feszítsd túl a húrt, a 2-3 megjelenítésnél többet ne használj, ne tűnjön mesterségesnek a változás.
Milyen eredményt várhatsz a módszertől?
Ha havonta elvégzed a fenti gyakorlatot a régi, és a menet közben írt blog bejegyzéseiden, meg fogsz lepődni, hogy mekkora növekedést hozhat az olvasottságodban.
A gyakorlatomban nem ritka, hogy akár 50%-os növekedést is jelent, hogy az addiginál több, hosszú kereső szóra is rangsorolni kezdi a tartalmakat a Google.
Természetesen blogról-blogra, témától, tartalomtól, a blogger erőfeszítéseitől függően változik a ténylegesen elért növekedés.
Végeredményben, ha nem sokat tudsz az online marketingről, annak módszereiről, akkor is növelheted a blogod, weboldalad látogatottságát, tartalmaid olvasottságát a fent vázolt módszerrel.
Mint láttad, már az is elég, ha néhány plusz kifejezést belefogalmazol a már meglévő tartalomba.
Fedezd fel mélyebben a témát!
Ha szívesen tanulnál digitális marketing módszerekről, amivel látogatókat hozhatsz a weboldaladra, akik aztán vásárolnak is, nézd át a katalógust:Online tanfolyam katalógus