data science

Data science véleményvezér – 9 lépéses módszer

data science véleményvezér pozíció
Szerző Sipos Ottó

Szeretnél data science véleményvezér lenni, kiemelkedve a sok egyformán kiváló adattudós közül?

Nem csak a saját tudásodat tartod fontosnak, hanem, hogy irányt és példát mutass, lelkesítsd és tanítsd az adattudomány szenvedélyes követőit?

A következő 9 tipp segít, hogy elhivatott data science véleményvezér válhasson belőled.

Tipp #1 – Legyél specializálódott data science véleményvezér

Ne akarj úgy általában data science véleményvezér lenni, hanem válassz egy speciális területet, témakört és fókuszálj arra.

Például választhatsz magadnak egy speciális iparágat, szerepkört vagy technológiát, ami köré felépíted a véleményvezéri pozíciódat. Lehetsz data science véleményvezér az egészségügyben, a pénzügyekben vagy éppen a logisztikában.

Választhatod az adat vizualizációt, a deep learninget vagy fókuszálhatsz például az adatok masszírozására.

Dönthetsz úgy is, hogy a kezdő adattudósok képzésében leszel véleményvezér vagy azokéban, akik karriert váltva kezdik el feltérképezni az adattudományt. Rajtad áll, melyik szerepkörben vagy elég felkészült.

Technológiai oldalról is közelíthetsz a specializáció felé. Folyamatosan változik az adattudomány, fejlődik a technológia. Mindig szükség lesz olyanokra, akik ezekben irányt mutatnak.

Tipp #2 Alakíts ki a partneri kapcsolatokat

Gondolhatsz itt többek között oktatási intézményekkel, oktatókkal, meetup szervezőkkel való kapcsolat kialakításra.

Rajtuk keresztül megjelenhetsz oktatóként, előadóként a célközönséged előtt.

Tipp #3 Hozz létre valamilyen eseményt

Hozz létre a személyedhez köthető, saját eseményt.

Nem kell nagy eseménynek lennie.

Kezdheted például 5-10 embernek tartott kis meetupokkal.

Segít, hogy saját személyes márkáddal jelenhess meg a piacon vagy közel hozz magadhoz a téma iránt érdeklődő embereket, személyesen megoszthasd velük a véleményedet, ötleteidet.

Tipp #4 Podcast és közösségi média lehetőségek

Ha képes vagy saját adattudományos podcastot indítani, az kiváló, de ha meghívnak más podcastjaiba vendégnek, az is cool, mert így gyorsan elérheted más podcasterek közönségét.

Legyél aktív a közösségi média felületeken, ahol a követőid megfordulnak.

A Youtube kiváló lehetőséget kínál, hogy videókon mutasd meg a tudásodat, személyiségedet, véleményedet, ötleteidet. Ugyanezeket a tartalmakat a Facebook oldaladon is felhasználhatod.

Tipp #5 Legyél jelen aktívan a Linkedinen

Az adattudomány területén a Linkedin kiemelten értékes közösségi oldal, ahol rengeteg szakértő, munkaadó, vállalkozás fordul meg.

Legyél jelen a Linkedinen.

Posztolj saját tartalmakat és ajánld mások kiváló minőségú tartalmait, amik értéket adhatnak a követőidnek.

Lájkolj, kommentelj. Legyél aktív.

Érdemes heti célokat kialakítanod ezekre a tevékenységekre, és tartanod magadat a céljaidhoz.

Készíthetsz magadnak kis dashboard mátrixot segítségül, aminek az oszlopaiban felünteted, hogy adott héten:

  • mennyi Linkedin posztot készítettél
  • mennyi iparági tartalmat ajánlottál a Linkedinen
  • mennyi Linkedin tartalmat lájkoltál
  • mennyi posztra írtál kommentet

Egyrészt így folyamatosan rajta tartod magadat az iparági történéseken, másrészt a követőid folyamatosan, nagy szünetek nélkül hallhatnak felőled.

Tipp #6 Vegyél részt konferenciákon, meetupokon

Rengeteg partneri kapcsolat, ismeretség, kapcsolat építhető ezeken az eseményeken.

Ha nem tudsz résztvenni, vedd fel a kapcsolatot a szervezővel az esemény után, és kérdezd meg, hozzáférhetsz-e az előadások slide-jaihoz, mik voltak a főbb témák, amik érdeklődésre, vitára, izgalomra tartottak számot, esetleg felajánlhatod, hogy Te is szívesen adnál elő egy következő eseményen.

Tipp #7 Blogolj

Állítsd a személyes márka építés középpontjába a blogodat.

Emellett “mikro blogolj” vagyis posztolj a Linkedinen, és más közösségi média oldalaidon: például Twittereden, Facbook oldaladon.

Tipp #8 Készíts rövid kis dokumentumokat

Kis, könnyen emészthető, egy oldalas anyagok ezek az ötleteidről, tematikus véleményedről, elemzéseidről, általad készített statisztikákról, diagramokról, infografikáidról, ellenőrző listáidról.

Időszakonként kiküldheted őket, megoszthatod a követőiddel.

Tipp #9 Mutass be másokat

A kapcsolatépítés, véleményvezéri szerep egyik fontos szegmense, amikor nem saját anyagaidat osztod meg másokkal, nem közvetlenül neked van előnyöd valamiből, hanem másra irányítod a követőid figyelmét.

Olyanokra, akik egyrészt megérdemlik, mert értéket állítanak elő, másrészt később esetleg viszonozzák a szívességet vagy kölcsönösen előnyös együttműködéseket tudtok kialakítani.

Legyél data science véleményvezér, aki

  • specializálódik
  • partneri kapcsolatokat alakít ki
  • saját data sceince eseményt hoz létre
  • jelen van a Linkedinen és más közösségi oldalakon
  • podcastot, youtube csatornát vezet
  • részt vesz konferenciákon , meetupokon
  • blogol
  • könnyen emészthető dokumentumokat publikál
  • másokat is segít, mentorál

Hozzászólások:

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online, a Családapa Magazin és a Project Manager Life alapítója.
A Clear Online képzésein több, mint 10 éves social media manager és online marketing tapasztalatát osztja meg veled.
Tanuld meg, hogyan teszi eredményesebbé, ismertebbé, jövedelmezőbbé a vállalkozásodat a digitális marketing használata.
Induló lépésként csatlakozz a többiekhez, olvasd a Clear Prémium Híreket!

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás