A sorozat előző részében a legfontosabb céloldalak (top landing pages) mutatóról volt szó. Ha elvégezted a házi feladatodat, akkor már tudod, hogy honlapodnak melyik az a 3 oldala, amire a legtöbb látogató érkezik, és a tudásod birtokában megtehetted a szükséges lépéseket az üzleti eredményed növelése érdekében.
Jöjjön most egy újabb kulcsszereplő a webstatisztikában:
Legfőbb kilépő oldalak (Top Exit Pages)
Ez a mutató arra világít rá, hol hagyják el legtöbben a honlapodat. Ha megnézted, hogy melyek ezek az oldalak, nem kell azonnal pánikba esned, sőt. Ha egy köszönő oldalról lépnek ki sokan, akkor dörzsölheted a tenyeredet, mert oda bizony csak vásárlás, feliratkozás és hasonló oldalakról érkeznek a látogatók.
Ha egy általános oldalról sok a kilépőd, már csökkenhet a lelkesedésed, és ami igazán nyomasztó lehet, ha olyan oldalról távoznak sokan, amit egyébként kulcs fontosságúnak tartasz, vagy úgy gondoltad, hogy ott minőségi információt adsz a látogatóknak.
Az is figyelmeztető jel, ha a leggyakoribb belépő oldalad azonos a leggyakoribb kilépő oldalak egyikével. Ott valami nagyon nem stimmel. A látogatók valamiért pánikszerűen menekülnek. Vagy a design, vagy a használhatóság, vagy a tartalom nagyon elpuskázott. Még jó, hogy itt az információ, és azonnal támadásba lendülhetsz, pánikszerűen elkezdheted módosítani ezeket az oldalakat.
És eközben gondolj azokra, akik a köszönő oldalukat találják az élen ennél a mutatónál, és éppen széles mosollyal isznak egyet saját egészségükre. Ne aggódj, hamarosan Te is közöttük leszel, csak végezd kitartóan az elemzést, és a jó irányba tett módosításokat.
Házi feladatok
Az előrelépés érdekében végezd el a következő feladatokat:
- Ha még mindig nem használsz webstatisztika elemzést, ne kerülj a szemem elé, míg nem telepítettél egy alkalmazás, pl. az ingyenes Google Analytics-et.
- Keresd meg a Legfőbb kilépő oldalak riportot, és azonosítsad a honlapodnak azt a 3 oldalát, amiről a legtöbben lépnek ki a látogatók.
- Ha azt szeretted volna, hogy tényleg innen távozzanak, elismerésem, kezdd el tervezni a következő projektedet, vagy termékedet, és a megszerzett tapasztalatok birtokában vidd azt is sikerre.
- Ha nem innen kellene távozniuk, próbáld kitalálni, hogy mi lehet ennek az oka (később mutatok még hozzá webstatisztikai adatokat). Tanulj a hibákból, változtass az érintett oldalakon, és mérjed a változtatás hatását.