A SEO tippek többségéhez nincs szükséged nagy befektetésre, csak ismerned kell a módszereket és módszeresen meg kell őket valósítanod.
Saját kezedbe veheted a blog posztok népszerűsítését, a keresőkben való megjelenésük irányítását.
- Használd ezeket a szavakat a cikkek címeiben és többen rátalálnak a tartalmadra a keresőkben
- Használj kapcsolódó kulcsszavakat
- Ne csak a Google kulcsszó kereső eszközét használd, amikor témákat keresel
- Csökkentsd az oldalaid visszafordulási arányát
- Használd a Google Adwors-öt saját tartalmaid keresőoptimalizálására
- Írj nagyon mély, részletes tartalmat
- Használd ki a keresőben a vizuálisan kiemelt találati formákat (rich snippet)
- A SEO tippek közül mit használsz először?
Használd ezeket a szavakat a cikkek címeiben és többen rátalálnak a tartalmadra a keresőkben
Ross Hudgens 7999 olyan weboldalt elemzett, amik első oldalon szerepeltek a Google találatok között. Megvizsgálta, hogy jellemzően milyen szavak szerepelnek ezeknek az odalaknak a title tag-jében, és ezt a 7 szót találta ott leggyakrabban:
- legjobb (best)
- hírek (news)
- vélemények (review)
- legjobb (top)
- útmutató (guide)
- információ (information)
- közösség (community)
Amikor ezeket a szavakat látják a Google találatokat böngészve az emberek, valamiért nagyobb az esélye, hogy rákattintanak a találatra.
Mivel többen kattintanak ezekre a találatokra, a Google pozitív jelzésnek veszi, és jobb találati pozícióba helyezi őket.
További szavak, amik szintén érdemes megfontolnod, mert segíthetnek javítani a találati pozíciót, ha szerepelnek a title tag-ben:
- lépésről-lépésre
- egyszerű
- most
- ma
- gyors, gyorsan
- könnyű
Használj kapcsolódó kulcsszavakat
Biztosan megfigyelted, hogy amikor rákeresel egy szóra a Google-ban, a találati oldal alján szerepel egy Google által készített kifejezés gyűjtemény, amit a keresési szokások alapján az eredetileg keresett szóhoz hasonlónak ítélnek.
Amikor neked kell tartalmat előállítanod, a témához kapcsolódó szavak listája jó iránytűt ad a kezdbe. Készíts velük cikket, videót.
Ne csak a Google kulcsszó kereső eszközét használd, amikor témákat keresel
A Google által javasolt kulcsszavak mellett érdemes körülnézni más helyeken is, amikor népszerű témát keresel a tartalmadhoz.
Használd például a Youtube-ot. Segítségével olyan kulcsszavakra bukkanhatsz, amikről a Youtube nézők szeretnének tartalmakat látni.
Hasonló módon a Wikipédia, Amazon és egyéb helyek is eredményesn használhatók.
A Google-hoz képest egészen más szavak, kifejezések jelennek meg rajtuk, amikor a keresőjükbe elkezdesz beírni egy szót.
Csökkentsd az oldalaid visszafordulási arányát
A Google többek között azt is figyeli, hogy ha valaki az oldaladra megy, rögtön visszafordul-e onnan a keresőbe vagy megtalálta, amit keresett és elkezdi nézni, olvasni.
Ha a visszafordulási arányon tudsz csökkenteni, az jel a Google számára, hogy a tartalmad kielégíti a keresőből érkező látogatók igényét, a kereső oldali találat összhangban van az oldalad tartalmaával. Az ilyen jó találatokat elkezdi még jobban rangsorolni.
A felhasználói élmény ilyen javítása segít a keresőoptimalizálási (SEO) céjaid elérésében.
Az oldalaid visszafordulási arányát a Google Analytics-ben találod meg. Minden egyes oldalnál szerepel a visszafordulási arány, mint a webanalitika egyik legfontosabb jelzőszáma.
Ahol alacsony értéket találsz, ott valami vagy az oldal tartalmával nincs rendben, vagy a tartalom és a kereső találatnál előtte olvasott leírás között nincs meg az összhang.
Használd a Google Adwors-öt saját tartalmaid keresőoptimalizálására
A Google találatok alatt és fölött megjelenő hirdetéseket a hirdetők általában arra optimalizálják, hogy minél többen rájuk kattintsanak. Az átkattintás a hirdetőnek és a Google-nak is hasznot hoz.
Adott kulcsszóra megjelenő hirdetéseket érdemes tanulmányoznod és a saját találataid tartalmának összeállításához tanulni belőlük.
Érdemes kitesztelned, hogy a hirdetésekben gyakran előforduló kifejezéseket a saját tartalmad title és description tag-jében szerepeltetve javulnak-e a találataid.
Írj nagyon mély, részletes tartalmat
Amikor egy témáról írsz, ne elégedj meg egy rövid, két-három bekezdéses kis posztttal.
Néha persze a rövid posztoknak is van értelme, célja, de ha egy témában elmélyült, sok részletre kiterjedő, sok példával, kutatási adattal alátámasztott anyagot készítesz:
- a tartalmat értékesnek tartja az olvasó
- sokáig ott marad az olvasó, ami jó jel a Google felé, hogy megtalálta, amit keresett
- várhatóan sokan visszalinkelnek az oldalra, hogy később is megtalálják vagy másoknak a figyelmébe ajánlják.
A SEO tippek között az igazán tartalmas cikkek készítése az egyik legfontosabb.
Használd ki a keresőben a vizuálisan kiemelt találati formákat (rich snippet)
A Google folyamatosan kísérletezik a találatok megjelenítésének formai változtatásaival.
Időről-időre újabb, rich snippeteket tesztel, amelyek vízuálisan jobban vonzhatják a keresők figyelmét.
Fontos, hogy olyan tartalmakat hozz létre, amik segítik, hogy ezekben a kiemelt formákban is megjelenhessenek a tartalmaid.
A legegyszerűbb formája például a képi találatok közötti megjelenés, amihez az szükséges, hogy a tartalmadban legyen olyan kép, aminek a leírásában vagy alt tag-jében szerepel az adott kereső kifejezés.
Másik nagyon jellemző forma a videó találatok felbukkanása, amit egy kulcsszóhoz illesztett Youtube videóval könnyen elérhetsz.
Ha a weboldaladon képeket, videókat, táblázatokat, infografikákat használsz, szinte garantált, hogy javul az oldal keresőkben való megtalálhatósága.
A SEO tippek közül mit használsz először?
Most már csak rajtad múlik, hogy lelkes olvasóból valamelyik SEO tippet használva tényléges eredményt elérő megvalósító leszel-e.
Mit valósítasz meg a fenti SEO tippek?
- Képet, videót, infografikát teszel a blog posztodba?
- Az olvasó bizalmát meghálálod-e egy nagyon részletesen kifejtett tartalommal?
- Tanulmányozod a Google Adword-öt, és tanulsz a jóktól, beépítve a működő kifejezéseket a saját oldalad title és description tag-jébe?
- Használod a kapcsolódó kulcsszavakat tartalom előállításra?
- Odafigyelsz és javítod az oldalak visszafordulási arányát?
- Odafigyelsz rá, hogy a szinte garantált átkattintást hozó szavak szerepeljenek a cikkjeid címében?