blogolás csatorna optimalizálás

SEO tippek – eredményes, egyszerű optimalizáció

seo tippek, keresőoptimalizálás
Szerző Sipos Ottó

A SEO tippek többségéhez nincs szükséged nagy befektetésre, csak ismerned kell a módszereket és módszeresen meg kell őket valósítanod.

Saját kezedbe veheted a blog posztok népszerűsítését, a keresőkben való megjelenésük irányítását.

Használd ezeket a szavakat a cikkek címeiben és többen rátalálnak a tartalmadra a keresőkben

Ross Hudgens 7999 olyan weboldalt elemzett, amik első oldalon szerepeltek a Google találatok között. Megvizsgálta, hogy jellemzően milyen szavak szerepelnek ezeknek az odalaknak a title tag-jében, és ezt a 7 szót találta ott leggyakrabban:

  1. legjobb (best)
  2. hírek (news)
  3. vélemények (review)
  4. legjobb (top)
  5. útmutató (guide)
  6. információ (information)
  7. közösség (community)

Amikor ezeket a szavakat látják a Google találatokat böngészve az emberek, valamiért nagyobb az esélye, hogy rákattintanak a találatra.

Mivel többen kattintanak ezekre a találatokra, a Google pozitív jelzésnek veszi, és jobb találati pozícióba helyezi őket.

További szavak, amik szintén érdemes megfontolnod, mert segíthetnek javítani a találati pozíciót, ha szerepelnek a title tag-ben:

  • lépésről-lépésre
  • egyszerű
  • most
  • ma
  • gyors, gyorsan
  • könnyű

Használj kapcsolódó kulcsszavakat

Biztosan megfigyelted, hogy amikor rákeresel egy szóra a Google-ban, a találati oldal alján szerepel egy Google által készített kifejezés gyűjtemény, amit a keresési szokások alapján az eredetileg keresett szóhoz hasonlónak ítélnek.

Amikor neked kell tartalmat előállítanod, a témához kapcsolódó szavak listája jó iránytűt ad a kezdbe. Készíts velük cikket, videót.

Ne csak a Google kulcsszó kereső eszközét használd, amikor témákat keresel

A Google által javasolt kulcsszavak mellett érdemes körülnézni más helyeken is, amikor népszerű témát keresel a tartalmadhoz.

Használd például a Youtube-ot. Segítségével olyan kulcsszavakra bukkanhatsz, amikről a Youtube nézők szeretnének tartalmakat látni.

Hasonló módon a Wikipédia, Amazon és egyéb helyek is eredményesn használhatók.

A Google-hoz képest egészen más szavak, kifejezések jelennek meg rajtuk, amikor a keresőjükbe elkezdesz beírni egy szót.

Csökkentsd az oldalaid visszafordulási arányát

A Google többek között azt is figyeli, hogy ha valaki az oldaladra megy, rögtön visszafordul-e onnan a keresőbe vagy megtalálta, amit keresett és elkezdi nézni, olvasni.

Ha a visszafordulási arányon tudsz csökkenteni, az jel a Google számára, hogy a tartalmad kielégíti a keresőből érkező látogatók igényét, a kereső oldali találat összhangban van az oldalad tartalmaával. Az ilyen jó találatokat elkezdi még jobban rangsorolni.

A felhasználói élmény ilyen javítása segít a keresőoptimalizálási (SEO) céjaid elérésében.

Az oldalaid visszafordulási arányát a Google Analytics-ben találod meg. Minden egyes oldalnál szerepel a visszafordulási arány, mint a webanalitika egyik legfontosabb jelzőszáma.

Ahol alacsony értéket találsz, ott valami vagy az oldal tartalmával nincs rendben, vagy a tartalom és a kereső találatnál előtte olvasott leírás között nincs meg az összhang.

Használd a Google Adwors-öt saját tartalmaid keresőoptimalizálására

A Google találatok alatt és fölött megjelenő hirdetéseket a hirdetők általában arra optimalizálják, hogy minél többen rájuk kattintsanak. Az átkattintás a hirdetőnek és a Google-nak is hasznot hoz.

Adott kulcsszóra megjelenő hirdetéseket érdemes tanulmányoznod és a saját találataid tartalmának összeállításához tanulni belőlük.

Érdemes kitesztelned, hogy a hirdetésekben gyakran előforduló kifejezéseket a saját tartalmad title és description tag-jében szerepeltetve javulnak-e a találataid.

Írj nagyon mély, részletes tartalmat

Amikor egy témáról írsz, ne elégedj meg egy rövid, két-három bekezdéses kis posztttal.

Néha persze a rövid posztoknak is van értelme, célja, de ha egy témában elmélyült, sok részletre kiterjedő, sok példával, kutatási adattal alátámasztott anyagot készítesz:

  • a tartalmat értékesnek tartja az olvasó
  • sokáig ott marad az olvasó, ami jó jel a Google felé, hogy megtalálta, amit keresett
  • várhatóan sokan visszalinkelnek az oldalra, hogy később is megtalálják vagy másoknak a figyelmébe ajánlják.

A SEO tippek között az igazán tartalmas cikkek készítése az egyik legfontosabb.

Használd ki a keresőben a vizuálisan kiemelt találati formákat (rich snippet)

A Google folyamatosan kísérletezik a találatok megjelenítésének formai változtatásaival.

Időről-időre újabb, rich snippeteket tesztel, amelyek vízuálisan jobban vonzhatják a keresők figyelmét.

Fontos, hogy olyan tartalmakat hozz létre, amik segítik, hogy ezekben a kiemelt formákban is megjelenhessenek a tartalmaid.

A legegyszerűbb formája például a képi találatok közötti megjelenés, amihez az szükséges, hogy a tartalmadban legyen olyan kép, aminek a leírásában vagy alt tag-jében szerepel az adott kereső kifejezés.

Másik nagyon jellemző forma a videó találatok felbukkanása, amit egy kulcsszóhoz illesztett Youtube videóval könnyen elérhetsz.

Ha a weboldaladon képeket, videókat, táblázatokat, infografikákat használsz, szinte garantált, hogy javul az oldal keresőkben való megtalálhatósága.

A SEO tippek közül mit használsz először?

Most már csak rajtad múlik, hogy lelkes olvasóból valamelyik SEO tippet használva tényléges eredményt elérő megvalósító leszel-e.

Mit valósítasz meg a fenti SEO tippek?

  • Képet, videót, infografikát teszel a blog posztodba?
  • Az olvasó bizalmát meghálálod-e egy nagyon részletesen kifejtett tartalommal?
  • Tanulmányozod a Google Adword-öt, és tanulsz a jóktól, beépítve a működő kifejezéseket a saját oldalad title és description tag-jébe?
  • Használod a kapcsolódó kulcsszavakat tartalom előállításra?
  • Odafigyelsz és javítod az oldalak visszafordulási arányát?
  • Odafigyelsz rá, hogy a szinte garantált átkattintást hozó szavak szerepeljenek a cikkjeid címében?
AI képzés - Prompt engineering kezdőknek

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.