Ha elindítasz egy közönséges Facebook hirdetés kampányt, beállítva, hogy folyamatosan fusson, legyen az bármilyen jó hirdetés, egy idő után azt látod, hogy elveszíti a hatékonyságát.
Lemerül.
Mint a rossz akkumulátor télen.
Miért nem működhet egy közönséges Facebook hirdetés lemerülés nélkül?
Gondolj bele!
Egy Facebook hirdetés úgy fut, hogy meghatározol egy célcsoportot, elkészíted a hirdetést, beállítod, hol jelenjen meg, mennyit áldozol rá, hogyan licitálsz, mennyi ideig fusson, majd elindítod.
Kik látják ezt a Facebook hirdetést?
Akiket beállítottál célcsoportnak, legyenek akár a Facebook oldalad követői, a Facebookra feltöltött videód nézői, akik a weboldaladon jártak …
Nekik mutatja meg a Facebook a hirdetésedet.
Látják párszor az idővonalukon.
Vagy rákattintanak vagy nem, aztán már nem igazán izgatja őket.
Tudva ezt, a Facebook sem mutatja meg nekik újra meg újra.
Mindig lesznek új emberek a célcsoportban, mert lájkolják a Facebook oldaladat, rátalálnak, és megnézik a feltöltött videódat, eljutnak a weboldaladra.
Ők friss emberek a célcsoportban, hozzájuk eljuthat a hirdetésed, de a célközönség korábban meglévő része már mintha nem is létezne.
Hiába futtatod folyamatosan a hirdetést, a kampány egyre jobban lemerül, aztán már csak pislákol. Hiába jó maga a hirdetés, alig tud teljesíteni.
Mi volna, ha sikerülne olyan hirdetési kampányt futtatni, ami folyamatosan megy, nem igényel túl sok gondozást, a célcsoport friss tagjaira fókuszál, nekik egymás után, egymásra épített hirdetéseket jelenít meg, amíg vevőkké nem konvertálja őket, elérve a Facebook hirdetési kampány célját?
Ha a több lépéses kampányra (hirdetés sorozatra) sem reagálnak, akkor pedig szépen kicsorognak a hirdetések célcsoportjából, nem maradnak ott feleslegesen.
- Mi kell az örökzöld Facebook hirdetés kampányhoz?
- Ami elindítja a lemeríthetetlen Facebook kampányt
- A kampányt alkotó Facebook hirdetések
- Folyamatosan, dinamikusan frissülő tagokból álló egyéni célközönségek
- Indulhat a Facebook hirdetés kampány
- A hirdetések hatékonyságának figyelése, monitorozása, hogy beavatkozhass, változtathass, ahol és amikor kell
- Te következel
Mi kell az örökzöld Facebook hirdetés kampányhoz?
- Egy esemény, ami elindítja a lemeríthetetlen, örökzöld Facebook hirdetés kampányt vagy sorozatot
- A kampányt alkotó Facebook hirdetések
- Okosan meghatározott, folyamatosan, dinamikusan frissülő tagokból álló egyéni célközönségek
- A hirdetések hatékonyságának figyelése, monitorozása, hogy beavatkozhass, változtathass, ahol és amikor kell
Ami elindítja a lemeríthetetlen Facebook kampányt
Első lépésként egy olyan eseményre, jól meghatározott feltételre van szükség, ami, ha bekövetkezik, az érintett felhasználó bekerül abba a körbe, akik számára az előkészített Facebook hirdetések szépen meghatározott sorrendben és céllal megjelennek.
Senki más nem fogja látni a lemeríthetetlen Facebook kampányunk hirdetéseit. Kizárólag ők.
Másoknak nem akarjuk megmutatni a hirdetéseket. Egyetlen forintot sem szeretnénk költeni rájuk.
Csak azokra szeretnénk költeni, akik „bejelentkeztek” a kampányra, mert érdeklődést mutattak a hirdetési kampány témájában. Ezzel teljesítették a belépési feltételt.
Milyennek kell lennie a Facebook kampányt indító eseménynek?
- Konkrét dátumhoz kell kötődnie az eseménynek
- Egyetlen alkalommal szabad csak bekövetkeznie
Azért kell konkrét dátumhoz köthetőnek lennie, mert csak így tudjuk a hirdetés sorozat minden követő elemét ehhez a dátumhoz viszonyítani.
Azért szabad csak egyszer bekövetkeznie az eseménynek, mert különben újra, meg újra a kampány elején találná magát az illető, miközben ráadásul kapná a korábbi induláshoz viszonyított hirdetéseket is. Teljes volna a zűrzavar.
Példák örökzöld Facebook kampány indító eseményekre
- Feliratkozás hírlevélre
- PDF dokumentum letöltése
- Feliratkozás webes előadásra
- Termék vásárlása
- Cikk elolvasása, speciális internetes címről érkezve
Az 1-4 pontokban szereplőkről könnyen belátható, hogy jobbára csak egyszer fordulnak elő.
A köszönő oldalra érkezést (ahol megköszönöd, hogy feliratkozott, letölteni szándékozik, jelentkezett, megvásárolt valamit) egyértelműen fel tudod használni egy Facebook hirdetés sorozat elindítására.
Egy cikk vagy blog poszt estében életszerű, hogy akár többször is megnézze valaki, ezért egy kis trükköt kell vinni a látogatásba.
Ha hirdetés sorozat indító eseménynek szeretnéd használni egy cikk elolvasását, akkor két dologra kell odafigyelned:
- Tiltsd le, hogy a blog poszt vagy cikk oldalát mutassák a kereső rendszerek.
- A hírleveledből vagy közösségi média oldalakról hirdesd meg a cikket és használj hozzá olyan internetes hivatkozást (URL), ami egyedi, megkülönböztető információt ad hozzá az eredeti hivatkozáshoz. UTM paraméterekkel megoldhatod a hivatkozás egyedivé tételét.
A trükkel például el tudod indítani a hirdetés sorozat kampányt:
- akiknek hírlevelet küldtél, hogy olvassák el a cikket.
- akiknek Facebook hirdetést hoztál létre, meghatározott célcsoport számára hirdetve. Például, a versenytársad Facebook oldal követőinek hirdeted meg, hogy olvassák el a cikkedet.
- akik Instagram bio-dban találkoznak a cikkre mutató linkkel
- …
Miután kialakítottad a megfelelő indító körülményeket az örökzöld Facebook kampányodhoz, létre kell hoznod a Facebook hirdetéseket és a Facebook célközönségeket, akik számára Facebook hirdetés sorozat egyes hirdetései megjelennek.
A kampányt alkotó Facebook hirdetések
A cél, hogy akik beléptek az örökzöld kampányba, egymást követő Facebook hirdetéseket lássanak, annak érdekében, hogy a legvégén vevőkké tudjad őket konvertálni.
Hogy nézhet ki egy-egy ilyen hirdetés sorozat?
Az első példában a célod, hogy egy termékedet megvásárlók megvegyenek egy nagyobb értékű, újabb termékedet (upsell), ezért egy 6 hirdetésből álló sorozatot indítasz:
- 1-4. nap megjelenő hirdetés az upsell termékkel kapcsolatos 1. tartalom felé
- 5-8. nap megjelenő hirdetés az upsell termékkel kapcsolatos 2. tartalom felé
- 9-12. nap megjelenő hirdetés az upsell termék bemutatására
- 13-16. nap megjelenő hirdetés az upsell termék 1. előnyének bemutatására
- 17-20. nap megjelenő hirdetés az upsell termék 2. előnyének bemutatására
- 21-24. nap megjelenő hirdetés az upsell termék 3. előnyének bemutatására
A második példában a célod, hogy a hírleveledre feliratkozók megvásároljanak egy termékedet:
- 1-2 nap megjelenő hirdetésben üdvözlöd a hírlevélre feliratkozót
- 3-4. nap megjelenő hirdetés egyik legnépszerűbb blog posztod elolvasására ösztönöz
- 5-6. nap megjelenő hirdetésben a weboldalad Rólunk oldalára hívod a feliratkozót, ahol elolvashatja a sztoridat, annak érdekében, hogy minél jobban megismerjen, és kötődjön hozzád
- 7-8. nap megjelenő hirdetésben felhívhatod a figyelmet néhány, a témába vágó ingyenes anyag letölthetőségére
- 9-10. nap megjelenő hirdetésben bemutathatod a terméket, aminek a megvásárlását el szeretnéd érni
- 11-12. nap megjelenő hirdetés a termék 1. kiemelt előnyét mutatja be
- 13-14. nap megjelenő hirdetés a termék 2. kiemelt előnyét mutatja be
- 15-16. nap adhatsz egy kupont vagy időkorlátos kedvezményt a termék megvásárlásához
Szerintem már pontosan érted, hogy miről van szó, de álljon itt még egy példa, amiben a célod, hogy egy adott témában PDF dokumentumot letöltőket rábírd a témában létrehozott haladóbb tanfolyamod megvásárlására.
- 1-5. nap megjelenő hirdetésben a weboldalad Rólunk oldalára hívod a feliratkozót, ahol elolvashatja a sztoridat, annak érdekében, hogy minél jobban megismerjen, és kötődjön hozzád
- 6-10. nap megjelenő hirdetés egy felmérés felé, amiben a termék témájában szeretnéd felmérni az érdeklődő jártasságát
- 11-15. nap megjelenő hirdetés egy második felmérés felé, amiben azt szeretnéd felmérni, hogy az érdeklődő milyen jellegű vállalkozáshoz keres segítséget, mert még ha nem is vásárolja meg a hirdetés sorozattal népszerűsített terméket, későbbi egyéb kampányoknál fontos lehet tudnod, kik az érdeklődőid
- 16-20. nap megjelenő carousel hirdetés a témában 3 legsikeresebb blog posztodra hívja fel a figyelmet
- 21-25. nap megjelenő hirdetés egy promóció a tanfolyamra
A következő lépés, hogy meghatározd ki, mikor, melyik hirdetést lássa a sorozatból.
Folyamatosan, dinamikusan frissülő tagokból álló egyéni célközönségek
Az előző példákban láttad, hogy az indító eseményhez képest számított idő intervallumokban kell a hirdetéseket megmutatnod a célközönségnek.
Vegyük mondjuk a fenti, harmadik példát, ahol ez volt az öt idő intervallum:
- 1-5. nap
- 6-10. nap
- 11-15. nap
- 16-20. nap
- 21-25. nap
Az örökzöld Facebook hirdetés sorozathoz a megfelelő Facebook hirdetés célcsoportokat Facebook egyéni célközönségekkel tudod létrehozni.
A fentiekhez létre kell hoznod egy egyedi célközönséget azokból,
- akik az utolsó 5 napban látogatták meg a PDF dokumentum letöltéséhez tartozó köszönő oldalt
- akik az utolsó 10 napban látogatták meg a PDF dokumentum letöltéséhez tartozó köszönő oldalt
- akik az utolsó 15 napban látogatták meg a PDF dokumentum letöltéséhez tartozó köszönő oldalt
- akik az utolsó 20 napban látogatták meg a PDF dokumentum letöltéséhez tartozó köszönő oldalt
- akik az utolsó 25 napban látogatták meg a PDF dokumentum letöltéséhez tartozó köszönő oldal
De ez még nem elég, hiszen például az utolsó 25 nap látogatói között ott vannak azok, akik 1, 2, 3, 4 …, 25 napja voltak a köszönő oldalon.
Az időszak tartományaihoz tartozó egyedi célközönség
Az első tartományba (1-5. nap) tartozók előállítása még egyszerű. Veszed azokat, akik a legutóbbi 5 napban jártak az oldalon.
A második tartományba (6-10. nap) tartozókhoz viszont már egy ügyes trükkel kell élni. Veszed azokat, akik a legutóbbi 10 napban jártak az oldalon és kizárod belőle azokat, akik a legutóbbi 5 napban jártak ott.
A harmadik tartományba (11-15. nap) tartozókhoz követed az előbbi elvet. Veszed azokat, akik a legutóbbi 15 napban jártak az oldalon és kizárod belőle azokat, akik a legutóbbi 10 napban jártak ott.
És így tovább.
A negyedik tartományba (16-20. nap) tartozókhoz veszed azokat, akik a legutóbbi 20 napban jártak az oldalon és kizárod belőle azokat, akik a legutóbbi 15 napban jártak ott.
Az utolsó, ötödik tartományba (21-25. nap) tartozókhoz veszed azokat, akik a legutóbbi 25 napban jártak az oldalon és kizárod belőle azokat, akik a legutóbbi 20 napban jártak ott.
Indulhat a Facebook hirdetés kampány
Az előbb előállított Facebook egyedi célközönségekkel létre kell hoznod 1-1 hirdetés sorozatot (ad set).
Mindegyiket elnevezed, beállítod a napi költést, beállítod, hogy folyamatosan fussanak, elvégzed a fenti időszak tartományoknak megfelelő egyedi célközönség bevonásokat és kizárásokat.
Állítsd be, hogy csak mobilos és számítógépes (desktop) hírfolyamban jelenjenek meg a hirdetések.
Fontos, hogy a hirdetés sorozat optimalizálásakor add meg, hogy a hirdetés az időszakban csak egyetlen egyszer jelenjen meg a célszemélyek számára.
Azért lényeges ez, mert egyébként a Facebook arra törekedne, hogy elsősorban azoknak mutassa meg a hirdetést, aki legvalószínűbben fognak a hirdetésre kattintani. Mi viszont azt szeretnénk, ha a relatívan kis célcsoportjaink tagjai közül mindenki látná a hirdetést.
100%-ot nehéz elérni, mert akik a weboldalunkon látták a köszönő oldalt, és meg vannak jelölve Facebook retargeting pixel-lel, bekerülnek az egyedi célközönségekbe, még nem biztos, hogy használják a Facebookot a kampány alatt.
A fentiek alapján létrehoztunk az előre tervezett időszakok alapján 5 Facebook hirdetés sorozatot, amik a nevükön kívül teljesen azonosak, csak a célcsoportjuk különböző.
A hirdetés sorozatokhoz már csak a hirdetéseket kell elkészíteni, amik a tervezett tevékenységet hirdetik.
Emlékeztetőül, a harmadik példában ezek így követték egymást:
- A weboldalad Rólunk oldalára hívod a feliratkozót, ahol elolvashatja a sztoridat, annak érdekében, hogy minél jobban megismerjen, és kötődjön hozzád.
- Egy felmérés felé, amiben a termék témájában szeretnéd felmérni az érdeklődő jártasságát.
- Egy második felmérés felé, amiben azt szeretnéd felmérni, hogy az érdeklődő milyen jellegű vállalkozáshoz keres segítséget, mert még ha nem is vásárolja meg a hirdetés sorozattal népszerűsített terméket, későbbi egyéb kampányoknál fontos lehet tudnod, kik az érdeklődőid
- Carousel hirdetés a témában 3 legsikeresebb blog posztodra hívja fel a figyelmet.
- Egy promóció a tanfolyamra.
Ha megvagy vele, indíthatod is a kampányt, benne a hirdetésekkel, melyek a kampány indító eseményhez képest sorban jelennek meg az adott időszakokban a célcsoport tagjai számára.
A hirdetések hatékonyságának figyelése, monitorozása, hogy beavatkozhass, változtathass, ahol és amikor kell
Már csak annyi a dolgod, hogy figyeled, hogyan teljesítenek a hirdetéseid.
Ebben a módszerben ne használj több hirdetés változatot. Valószínűleg nem lesznek az intervallumokban annyian, hogy megfelelő mennyiségű adat álljon rendelkezésedre a mérésekhez és az alapján a változtatásokhoz.
Helyette figyeld, hogyan teljesítenek az egyes hirdetések és ha úgy érzed, módosíts rajtuk. Változtass kreatívot (kép, videó), hirdetés címet, hirdetés szöveget.
Te következel
A fentiek alapján már akár Te is képes vagy létrehozni örökzöld Facebook hirdetési kampányokat.