A legtöbb Facebook hirdető gyönyörű képeket és egyre jobb hirdetési szövegeket használ, de nagyon sokan nem figyelnek kellően oda a legfontosabb tényezőre, a hirdetés célzására.
Legtöbben nem tudják, kit célozzanak a hirdetéssel
Hiába hozod létre a lehető legjobb hirdetést, ha az nem a megfelelő emberekhez jut el.
Sajnos a legtöbb hirdető egyszerűen a sötétben tapogatózik, amikor a hirdetés célzásáról van szó.
Legtöbben a legegyszerűbb úton indulnak el: az emberek lehető legnagyobb csoportja számára szeretnék a hirdetést láthatóvá tenni.
Ebben a blog bejegyzésben megismerheted, hogy milyen célzást érdemes használnod, ha a Facebook hirdetéssel a weboldalad felé szeretnél minél nagyobb forgalmat vinni.
Blog poszt népszerűsítése Facebook hirdetéssel
Ha szeretnéd a weboldaladat sokak számára ismertté tenni, kézenfekvő, hogy a weboldalon lévő blogodra írt bejegyzésekre Facebook hirdetéssel (is) vigyél forgalmat.
Így megnövelheted az egyes blog posztokat olvasók számát és emelheted a weboldalad általános ismertségét.
Nem kevésbé fontos, hogy a blog poszt témájának megfelelő Facebook custom audience építéshez is felhasználhatod az így kapott látogatottságot.
Olyan emberekből álló egyedi célközönséget (custom audience) építhetsz fel, akikről tudod, hogy érdekli őket a blog poszt témája. Ha később a témában újra meg szeretnéd őket szólítani, az egyedi közönségen keresztüli Facebook retargeting hirdetés célzással lehetőséged lesz rá.
A fenti előnyök eléréséhez ne elégedj meg azzal, hogy kiposztolod a Facebookra linkként, képpel a blog bejegyzésedet. A Facebook posztot támogasd meg egy kiemelt bejegyzés Facebook hirdetéssel is, hogy több forgalom menjen a blog posztra.
Én ugyanezt teszem. Minden egyes általam írt posztot megosztok a Facebook oldalamon ÉS elindítok a megosztásra egy Facebook hirdetést.
Biztos lehetsz benne, hogy a most olvasott cikknek a látogatottságát is támogatja egy Facebook hirdetés.
Facebook hirdetés célzás
Mit állítsd be célzásnak?
Kinek szóljon, jelenjen meg a hirdetés, ki legyen a Facebook hirdetés közönsége?
Amikor a blog posztok olvasottságát szeretném növelni, általában a következő két Facebook kiemelt hirdetés célzást használom:
- a Facebook oldalam követői számára és
- a weboldalon legutóbbi 30 napban járt olvasók számára hirdetek
Utóbbit feltételezi, hogy már előtte létrehoztam egy olyan egyedi Facebook célközönséget (custom audience), amelyben a weboldalon az utóbbi 30 napban megfordultak szerepelnek.
Ezeknek a hirdetési célzásoknak akkor van értelmük, ha mindkét csoportba (facebook oldal követők és a weboldalra a legutóbbi 30 napban látogatók) legalább pár százan, de inkább pár ezren tartoznak.
Hogyan célozz, ha most kezded a branded felépítését?
Mit tegyél, ha még csak az út elején vagy, ezért kevesen követik az oldaladat a Facebookon és kevesen járnak a weboldaladon?
Kiket célozz a blog posztot népszerűsítő Facebook hirdetéssel, ha még nem állnak rendelkezésedre ezek a célközönségek?
Ekkor sincs veszve semmi!
A fentiekre beállított célzást kiegészítheted a következőkkel:
- „Hasonmás célközönséggel” (lookalike audience) egy már meglévő célcsoporthoz a Facebook által gyűjtött adatok szerint hasonló olvasók számára tudod hirdetni a weboldal tartalmadat.
- Megadhatsz speciális érdeklődést (interest) a Facebook hirdetés célzás paraméterek között annak érdekében, hogy a blog posztod témájához illeszkedő olvasókat találj.
- Választhatsz demográfiai paramétereket, ha körül tudod határolni, hogy kik lehetnek a legmegfelelőbb olvasók.
- A magatartás (Behaviour) alapú beállítások segítségével egy sor egészen különleges lehetőséged nyílik a Facebook hirdetés célzás terén.
Próbáld ki, teszteld a fenti csoportokat és az eredmények ismeretében finomítsd a Facebook hirdetéseid célzását.
Használatukkal és a Facebook retargeting pixel weboldaladba illesztésével aztán építheted a saját, érdeklődési kategóriákra is bontható weboldal látogatói célközönségedet, ami az egyik leghatékonyabb elérési lehetőséget kínálja számodra a Facebook hirdetéseid célzásakor.
A Facebook kiemelt hirdetések segítenek, hogy a weboldalad, blogod tartalmát a Facebookon is hirdetve kiváló alapot építs fel az olvasóid későbbi eléréséhez.
Érdekes, hasznos, szórakoztató tartalmakat oszthatsz meg így velük, értékesítés alapú nyomulás helyett.
Egyre többen ismerik meg általa a témádat, weboldalad, ami hasznodra lesz, amikor majd nagy ritkán ajánlatokat akarsz nekik eljuttatni vagy fel szeretnéd őket iratkoztatni valamelyik levelezőlistádra.
A most tárgyalt Facebook hirdetés célzás alkalmas rá, hogy felépíts egy olyan képet magadról, vállalkozásodról, ahol eredményül ismert és elismert szerzőként tekintsenek rád a témakörödben.