Végső soron minden üzleti vállalkozásnak a célja az eladás ösztönzés, hogy a vevőik megvásárolják a terméküket, szolgáltatásukat.
Ezért aztán, ha az értékesítések Facebook hirdetéses támogatásáról van szó, tízből kilencen minden előkészület nélkül betolnak egy halom pénzt olyan hirdetésbe, ami közvetlenül vásárlásra szólítja fel a megcélzott embereket.
Jobb esetben legalább azt végiggondolják az elején, hogy a célcsoport demográfiája, esetleg érdeklődése hogyan alakul és nem eresztik rá a hirdetést a teljesen általános 13-65 év között a teljes magyarországi Facebook közösségre.
(Ne nevess! Láttam ilyet bőven.)
Ők azok, akik többször annyit kifizetnek hirdetésre, mint kellene, és érnek el vele töredéknyi eredményt, mint amire egyébként lehetőségük volna.
Vajon miért nem azoknak hirdetnek helyette, akik
- már jártak a weboldalukon és ismerik a tartalmaik értékét
- már jártak a termék témájához illeszkedő oldalakon
- a Facebook oldaluk követői közé tartoznak
- megfordultak korábban hasonló termékek értékesítési oldalán
- tagjai az email listának
Vajon nem nagyobb a hirdetési ráfordítások megtérülése ebben az esetben?
Dehogy nem, csak gondolkodni kellene, mielőtt valaki Facebook vagy egyéb hirdetésekre költi a pénzét.
Ha előzetesen felépíted az előbb felsorolt egyedi célközönségeket, és csak az után hirdetsz közvetlen értékesítési céllal, elmondhatod magadról, hogy valóban megalapoztad a kampányod várható sikerességét.
Facebook hirdetés azoknak, akik korábban a weboldaladon jártak
Ez a célcsoport ugyan meglehetősen általános, de ha még nem rendelkezel ennél jobban fókuszált egyedi célcsoporttal, kezdetnek ez is megfelel. Segít egy általános képet felépíteni arról, a weboldal látogatóid mennyire fogékonyak az ajánlatodra.
Akik már jártak a termék témájához illeszkedő oldalaidon
Ha rendelkezel egyedi Facebook célcsoporttal azokból, akik a maratoni futásra való felkészüléssel kapcsolatos blog posztjaidat olvasták a weboldaladon, miért ne készíthetnél nekik egy ebook-ot, edzéstervet vagy felkészítő videó tanfolyamot.
Az értékesítési kampányban elérheted őket Facebook hirdetéssel, rájuk szabott Facebook hirdetés célzással.
Hirdetés a Facebook oldal követőidnek
Ha gondosan, fókuszáltan, tematikusan építkezve építetted fel a Facebook oldal követő közösségedet, jó eredményt várhatsz az általános hirdetés célzás helyett őket elérve.
Hirdetés az értékesítési oldaladat felkeresőknek
Akik már jártak a témába vágó értékesítési oldalaid valamelyikén, azokban már volt legalább egyszer olyan elkötelezettség, hogy minimum közel álltak a vásárláshoz.
Érdemes egy újabb meggyőző lépést tenned azok felé, akik már jártak a jelenleg értékesíteni kívánt termék oldalán, de valamiért kiléptek róla még a vásárlás előtt. Hátha egy pár forintos hirdetéssel elérheted, hogy mégis vevők legyenek.
Adj fel célzott Facebook hirdetést az email listádon szereplőknek
Amikor az email lista feliratkozásra hajtasz, nem céltalanul teszed.
Szeretnéd, ha előbb-utóbb vásárolnának is tőled.
Ezért hozod létre azt a kiemelt tartalmat, amiért cserébe odaadják ez email címüket, és ezért kommunikálsz velük utána hírleveleken keresztül.
Ha emellett még felépítesz egy dinamikusan bővülő egyedi Facebook célcsoportot is azokból, akik a feliratkozást követő köszönő oldalra jutnak, Facebook hirdetést is célozhatsz feléjük, amikor elérkezik a vásárlás ideje.