Ha végiggondoltad, hogy mekkora forgalom kellene, hogy érkezzen a blogodra annak érdekében, hogy abból megfelelő bevételed keletkezhessen, a következő logikus kérdés, hogyan tudod megállapítani, hogy ténylegesen mekkora a beérkező forgalom.
Miért fontos ismerni a beérkező forgalmat a blogodon?
Amikor hónapokig tartó blogolás után azt figyeled, hogy elérte-e már a bevételed az indításkor megálmodott szintet, két fő dologra tudod majd visszavezetni, hogy mi befolyásolta a bevétel nagyságát.
Az egyik, hogy mekkora bejövő látogatói forgalmat tudtál a blogra vonzani. (Ha nincs látogató, nincs olvasó, akkor nem lesz bevétel sem. Ilyen egyszerű.)
A másik, hogy a bejövő forgalmat hogyan tudtad vásárlókká alakítani, vagyis mekkora a blogod konverziója.
Belátható, hogy egyik legfontosabb feladatod a megfelelő mennyiségű és minőségű blog látogatói forgalom kialakítása.
Hogy meg tudd ítélni, miért akkora a bevételed, amekkora, ahhoz az első viszonyítási alap a látogatói forgalom nagyságának pontos ismerete.
Hogyan mérheted a látogatói forgalmat?
A leggyakoribb módszer a forgalom mérésére a Google weboldal analitikai programjának a használata.
Szinte kivétel nélkül minden blog platformot felkészítettek arra, hogy elhelyezd a blogod oldalain a Google Analytics mérő kódját.
Ha ezen túl vagy, minden egyes blog látogatóról információd lesz.
- Honnan jöttek?
- Hol léptek be?
- Hol jártak?
- Hol, mennyi időt töltöttek?
- Hogyan mozogtak?
- Hol léptek ki?
- …
Ha blog platformként a legnépszerűbb WordPress platformot használod, akkor a kód beillesztésének legegyszerűbb módja, ha egy megfelelő WordPress plugint telepítesz hozzá.
Mit látok a Google Analytics-ben a bejövő forgalom nagyságáról?
Ha nem állítasz semmi különöset, nem végzel testreszabást a riportokon, akkor belépés után rögtön valami ehhez hasonló összefoglaló riportot kapsz a Google Analytics-ben.
Tele van beszédes adatokkal, amit aztán részleteiben is elemezhetsz rengeteg szempont alapján.
A felső grafikonon napi bontásban tárul eléd, hogy mekkora forgalom érkezett a blogodra.
Érdemes hetente, havonta áttekintened, hogy megítélhesd,
- A blogolásod mekkora érdeklődést váltott ki?
- Sikerült-e az előző időszakhoz képest növelni a látogatók számát?
- Milyen tartalom előállítása után tudtál számottevő növekedést elérni?
Az adatok segítenek a blogod bővítésében és annak megítélésében, hogy a látogatói forgalom növelésével együtt sikerült-e a bevételeidben is növekedést elérned.
Nem kell félned telepíteni a Google Analytics kódot?
Van aki azért nem telepíti a Google Analytics kódot, mert attól fél, hogy az adatai a Google kezébe kerülnek.
A Google úgyis tud egy csomó információt a blogodról, különben nem jelenne meg a Google kereső találatai között.
Miért ne használnád ki, hogy te magad is megszerezd ennek az információnak egy részét?
Ráadásul ingyen, nagyon részletes adatokhoz juthatsz általa, ami segít, hogy a blogod pénzügyi értelemben is egyre sikeresebb lehessen.
De ha nem akarod, én nem beszéllek rá a Google termékére , de azt ígérd meg, hogy valamilyen mérő megoldást telepítesz a blogodra.
Ettől lesz mérhető a blogolásod hatékonysága, és amit mérni tudsz, azon érdemben tudsz változtatni is.
Tehát honnan tudod, hogy mekkora forgalom érkezik a blogodra? A mérési adatokból!