Ha leülsz és írsz egy cikket ugyanarról a témáról, mint bárki más, a Google nagyban támaszkodik az EAT faktorokra, hogy eldöntse
- melyik cikk a jobb minőségű
- melyik hasznosabb az olvasók számára
- melyiket ajánlja a találati listán a többiekkel szemben
Az EAT része a Google weboldalak minőségét megítélő algoritmusának.
Kiterjed az
- Experience (tapasztalat)
- Expertise (szakértelem)
- Authoritativeness (hitelesség) és
- Trustworthiness (megbízhatóság) kérdéseire
- Megbízhatóság
- Tapasztalat
- Szakértelem
- Hitelesség
- Hogyan javítsd a weboldalad EAT megítélését?
- Hivatkozások jó hírnévvel rendelekező publikációkból
- Eredeti fotók és videók
- Személyes márkával rendelkező szerzők hivatkozása
- Interjú elismert, hiteles emberekkel
- Közvetlen forgalom olyanoktól, akik ismernek, téged keresnek
- Közönség más platformokon
- Podcast, youtube videó interview-k beágyazása
- Könyv az iparághoz kapcsolódóan
- Rövid bemutatkozó videó a rólunk oldalon
- Eredeti kutatási eredményen alapuló statisztika, grafikon
- Ténylegesen van-e valódi vállalkozás, cég a weboldal mögött?
- Te magad komolyan veszed-e a weboldaladat
- Oldal a szerzőkről
- Témához tartozó kérdések megválaszolása a hitelesség érdekében
- Oldal térkép a hitelesség érdekében
- Zárszó
- Gyakori kérdések a Google E.A.T faktorokról
Megbízhatóság
A Google ide vonatkozó irányelv gyűjteménye szerint a négy közül az oldal megbízhatósága áll a középpontban. Ezt támogatja a másik három tényező.
Akkor bízhatsz meg egy tartalomban, ha pontos, őszinte, biztonságos és ténylegesen támaszkodhatsz rá.
Tapasztalat
A tartalom akkor alapul tapasztalaton, ha a szerző saját maga, első kézből szerzett benne tapasztalatot. Arról hoz létre tartalmat, amit ő maga átélt, megtapasztalt. Minél nagyobb tapasztalattal bír a területen, annál hitelesebb, annál értékesebb, amit leír.
Például, ha jártam egy szállodában, és írok az ottani tapasztalataimról, sokkal értékesebb az olvasónak, mint, ha olyan ír róla, aki még soha nem járt ott.
Szakértelem
Értékesebb annak a tartalma, aki nem csupán megtapasztalt valamit, hanem annál sokkal mélyebb tudással, szakértelemmel, jártassággal bír a területen.
Például, ha valaki egy egészséges étel receptjéről ír, ráadásul elvégzett egy ezzel kapcsolatos, alapos képzést, és emellett van tapasztalata az étel elkészítésében, jobb minőségű lehet a tartalma, mint annak, akinek csak főzési tapasztalata van az adott egészséges étel elkészítésében, és az elkészítésről készít egy cikket vagy videót. A szakértelmét használva értékesebb tartalmat képes készíteni.
Nem kell orvosnak, egyetemi doktornak lenned, hogy szakértőnek számíts. Egyébként is mi értékesebb, egy mérnöki diploma vagy egy területen eltöltött 10 éves tapasztalat? Ki tudja? A lényeg, hogy bizonyítsd, hogy valódi, hozzáértő ember van a weboldal mögött.
Hitelesség
Annak a tartalomnak a legnagyobb a hitelessége, és ezen keresztül a megbízhatósága, amelyikre az emberek abszolút, elsődleges forrásként tekintenek.
Például, hitelesebb forrás, ha a budapesti önkormányzat adóosztályának a tartalmát olvasod a fővárosi adózással kapcsolatosan, mint ha én, egyszerű adózóként blogolok róla. Ebben a témában ők a leghitelesebb, elsődleges információ források.
Hogyan javítsd a weboldalad EAT megítélését?
Annál értékesebb, minőségibb egy cikk, minnél jobban alátámasztottak az EAT faktorok.
Számít, hogy
- mit mondd magáról a weboldal vagy a cikk írója, például a Rólunk oldalon
- mit mondanak róla külső független források, ezek szerint mennyire hiteles, szakértő, tapasztalt és megbízható
- mi látható, olvasható a weboldalon
Vannak olyan módszerek, amit sokan tudnak utánozni, de vajon mik azok, amik igazán kiemelnek a többiek közül?
Hivatkozások jó hírnévvel rendelekező publikációkból
Ez külső, független forrás. Ha el tudod érni, hogy jó hírnévnek örvendő publikációk hivatkozzanak a tartalmadra, nő a tartalmad értéke.
Eredeti fotók és videók
Bárki tud ingyenes stock fotókkal illusztrálni a cikkeit. Ha ezzel szemben magad készítesz a tartalmat kiegészítő, alátámasztó képeket és videókat, azt mások csak nehezen tudják utánad csinálni. Ha nem teszik meg, előnybe kerülsz velük szemben.
Személyes márkával rendelkező szerzők hivatkozása
Nem ugyanaz, ha olyan szerző, külső forrás hivatkozik rád, aki elismert személyes márkával rendelkezik, azzal szemben, mintha olyan ember beszél rólad, aki ismeretlenül elhelyez rólad egy-egy kommentet itt-ott.
Interjú elismert, hiteles emberekkel
Kölcsönözhetsz másoktól hitelességet, ha a témádba vágó szakértőket hívsz meg, és ők adnak plusz értéket a tartalmadhoz. Gondolj a Friderikusz podcatra, ahol egymásnak adják a kilincset hiteles emberek, amitől a podcast hitelessége minden adással növekszik.
Közvetlen forgalom olyanoktól, akik ismernek, téged keresnek
Ha hiteles forrásként válsz ismertté, sokan közvetlenül is keresni fogják a tartalmaidat. A Google meg tudja különböztetni, hogy valaki egy Google keresés alapján jut a tartalmadhoz vagy egy közösségi posztból vagy közvetlenül. Ahová az emberek közvetlenül, többször is ellátogatnak, az vélhetően a jobb minőségű tartalomnak is köszönhető.
Közönség más platformokon
Ha nem csak a blogodra írsz tartamat, hanem más platformokon (közösségi oldalak, Youtuba csatorna, podcast, …) is jelen vagy jelentős követő bázissal, az jót tehet a szerzői megítélésédnek és a blogod minősége minősítésének.
Podcast, youtube videó interview-k beágyazása
Ha minőségi külső podcastot, youtube videót készítesz egy témában, hiteles szereplővel, ágyazd be az adást a tartalmadban. Hozzájárul a posztod minőségéhez.
Könyv az iparághoz kapcsolódóan
Ha ismert, elismert szerzője vagy a blogod témájához kapcsolódó iparágban, az kiemelheti a tapasztalatodat, hitelességedet és szakértelmedet.
Rövid bemutatkozó videó a rólunk oldalon
A rólunk oldalon tehetsz érte, hogy mások szemében nőjön a hitelességed. Gondolj mindegyik EAT faktorra, és használj saját, egyedi, értékes, multimédiás illusztrációt az alátámasztására.
Eredeti kutatási eredményen alapuló statisztika, grafikon
A tartalmadat megkülönböztethetővé, nehezen leutánozhatóvá teszi, ha energiát fektetsz a tartalomhoz kötődő információ kutatásba és azt statisztikák, grafikonok, infografikák vagy más prezentációs formák szerinti bemutatásába. Ha ez elég értéket hordoz, megteremti a lehetőségét, hogy a tartalmadra külső frorrások mint megbízható, különleges, értékes forrásként hivatkozzanak.
Ténylegesen van-e valódi vállalkozás, cég a weboldal mögött?
Ha a Google meg tud győződni, hogy a weboldal mögött valódi, felelős vállalkozás van, megbízhatóbbnak tekintheti a weboldalt. Egy tényleges cégnek általában nagyobb a megbízhatósága, mint egy véletlenszerű magánszemélynek.
Ehhez nem kell nagy dolgokat tenni a weboldalon:
- Tüntess fel egy valódi helyi címet, a vállalkozásod címét a weboldaldaladon. Mondhatod, ha személyes blogod van, akkor nincs ilyened, de ha ténylegesen, bevétel szerzés céllal építed a blogodat, értékesítesz, akkor kell, hogy legyen ehhez valamilyen vállalkozási formád, aminek meg van hivatalos címe.
- Tüntess fel egy valódi telefonszámot, ahol a céged elérhető.
Ezek az információk megjelenhetnek az oldalak alján, a kezdőoldalon, a rólunk oldalon, a kapcsolat oldalon, a vállalkozásunkról oldalon, a team-ünkről oldalon. Az utóbbi oldalak azok, amiket egy tényleges cég általában használ a weboldalán.
Te magad komolyan veszed-e a weboldaladat
Gyakori slendriánság, hogy az oldal alján a Copyright felirat mellett egy sok éve nem frissített évszám szerepel. Figyelj erre oda. Használhatsz egyszerű kódot is rá, hogy aktuálisan tartsa. Ilyen kis dologgal is adhatsz egy újabb tényezőt a Google kezébe, hogy komolyan vegyen.
Figyelj oda rá, hogy mobil barát legyen a weboldalad. Alap, mégis sokan elhasalnak rajta.
Ellenőrizd a weboldalt, ne legyenek rajta sehová sem mutató, 404-es hibára futó, hibás linkek. Ne legyenek a weboldalon 500-as hibák, amik a szerverhibákat jelentenek.
Oldal a szerzőkről
Létrehozhatsz egyszerű szerző oldalakat, ahol bemutathatod, hogy a cikkek szerzőjének milyen háttere van. Látszódnia kell, hogy valódi, tapasztalt szerzőről van só.
Használj ezeken az odlalakon person schema kódot, amivel jól érthetően el lehet magyarázni a szükséges információkat a Google számára.
A szerzői oldalon behivatkozhatók a közösségi profiljai: Linkedin, Facebook, milyen iskolákat, képzéseket végzett.
A szerző által megírt oldalakon pedig csak meg kell hivatkozni a szerző odalát, és ezzel információt adsz a Google felé, hogy a cikk mögött valódi, szakértelemmel bíró szerző áll.
Ha a teamről szóló odalt is készítesz, akkor az egyes team tagokhoz hivatkozd be a külön-külön hozzájuk tartozó szerző oldalakat.
Jó megoldás, ha írsz egy cikket, a cikkbe beleteszel egy article schema kódot, abban pedig meghivatkozod a szerző oldalát.
Témához tartozó kérdések megválaszolása a hitelesség érdekében
A hitelesség bzonyítására válaszold meg azokat a kérdéseket, amit az adott témában az emberek általában feltesznek. Ha ezekre a kérdésekre az oldaladon találhatóak válaszok, az hitelessé teszi az oldaladat.
Ha oldal struktúrákban is gondolkodsz: ha készítesz egy cikket egy adott témában, akkor érdemes más oldalakat is készíteni, amik egy-egy rész kérdésre, kapcsolódó kérdésre adnak választ és ezeket összelinkelni, hogy erősítsék egymást a tartalmaik. A belső hivatkozásokhoz az oldal szövegébe helyezd el a kapcsolódó oldalak hivatkozását.
Oldal térkép a hitelesség érdekében
Sokan használnak SEO plugint a wordpress alapú weboldalukhoz. Ezek a pluginok általában létrehoznak különböző xml oldal térképeket is, amit aztán a Googlenek megadhatsz a Google search console oldalon, hogy segíts vele a robotnak az oldal feltérképezésében. Ezek az xml oldaltérképek általában automatikusan frissülnek is, ha új tartalmakat hozol létre.
Ha jelenleg nincs oldal térkép a weboldalon, keresd meg a módját, hogy legyen. Akár egy külön html oldalt is létrehozhatsz erre a célra.
Zárszó
Ha idáig jutottál, láthatod, hogy nincs szó ördöngősen nehéz dolgokról. A Google EAT faktorok egyszerű belátás szerint is hozzájárulnak ahhoz, hoyg a weboldalad megbízható, hiteles forrása legyen a rajta található inforációknak
Készíts egy ellenőrző listát a fentiekből, és pipáld ki, aminek már megfelel a weboldalad, és látni fogod, hogy hol van még lehetőséged a javításra, fejlődésre.
Gyakori kérdések a Google E.A.T faktorokról
A Google EAT faktoraira (expertise (tapasztalat, szakértelem), authority (hitelesség), and trustworthiness (megbízhatóság) vonatkozó irányelvek a Google keresési találatok minősítésére vonatkozó irányelvek.
A keresőoptimalizálási tevékenység arra irányul, hogy a weboldalt a keresési találatok között a felhasználók számára legértékesebbnek, leghitelesebbnek, legmegbízhatóbbak, leghasznosabbnak tekintse a Google. Ezért célszerű a Google EAT faktorokat is figyelembe venni a keresőoptimalizáláskor.
Készíts ellenőrző listát a Google EAT faktorok legjobb gyakorlataiból, és a tartalamaidat a lista elemeinek felhasználásával, figyelembe vételével készítsd.