Ha blogger vagy, biztosan nem a poszt megírása ütközik számodra nehézségbe, hanem inkább a poszt témájának kitalálása.
Ha a téma már adott, akkor könnyen el tudod készíteni hozzá a vázlatot, aztán a posztot, de ha csak úgy leülsz a gép elé, lehet, hogy hosszú ideig agyalsz majd, hogy egyáltalán miről kellene ma írni.
Ezen a problémán tudsz segíteni a következő egyszerű módszerrel.
Első lépés, a téma kategóriájának kigondolása
Válaszd ki a blogod egy már meglévő kategóriáját. Csak válassz ki közülük egyet.
Ha megvan a kategória, akkor válassz magadnak ebben a ketegóriában egy általános témakört.
A témakör kiválasztásával már szinte sínen vagy.
Keress kérdéseket a témakörben
Menj a gyakorikerdesek.hu weboldalra, aztán írd be az oldal keresőjébe a témakörödet.
Jó esetben akár 50-60 kérdést is ad a kereső.
Válaszd ki közülük az értelmeseket. Ezek a kérdések lehetnek a következő blog posztjaid címei.
Ha szeretnél további címeket, akkor nézd át a kapcsolódó kérdéseket is.
Egészen rövid idő alatt, 10 percen belül, akár 100 blog poszt témához is hozzájuthatsz a módszerrel.
Ha tényleg csak a témakeresés volt a problémád, már sínen is vagy, írhatod a cikkeket.
Kérdések külföldi oldalakról
Ha ez sem volna elég, vedd a témakör angol változatát, és keresd fel a Quora, az Ask vagy a Yahoo Answers oldalakat.
Ismételd meg a korábbi keresésedet ezeken a weboldalakon is.
Ha még ez sem volna elég, akár a részletes Twitter keresőben is indíthatsz keresést a témakör szavára és bejelölve a „kérdés?” lehetőséget.
Így is egy csomó, viszonylag aktuális, új kérdéshez juthatsz. Bevetheted itt is az angol változatra keresést.
Tudod miért szeretem igazán ezt poszt topik kereső módszert?
Azért, mert ha kérdésekre válaszolsz a posztban, akkor tényleg olyan tartalmat állítasz elő, ami érdekli az olvasóidat. Nem kell találgatnod, hogy miről hallanának szívesen.
Ezért aztán nagyon könnyen át tudod alakítani az így megírt blog posztokat, összecsoportosítva őket, egy termékké, amit eladhatsz.
Egészen egyszerűen fogsz mondjuk 21 így megírt blog posztot és összecsomagolod őket egy e-booknak.
Hirdesd natívan az új termékedet
Minden egyes megírt blog posztba tegyél egy bannert vagy szöveg dobozt, ami a 21 fejezetes termékedet népszerűsíti.
Nem csak tartalmat állítottál elő, amit mellékesen újra is tudsz akár hasznosítani videó, audió vagy akár prezentáció formában, sőt podcast is lehet belőle.
Minden újabb így előállított tartalom egy-egy lehetséges belépés a blogod olvasóinak a terméked felé.
Honnan indult tehát az egész?
Vettél egy témakört és a közönségedet érintő kérdéseket kerestél különböző weboldalakon.
A megírt blog posztok tartalmazzák a kérdések nagyon alapos válaszait. A blog posztokat aztán termékké alakítottad, illetve más formátumú tartalmakat is előállítottál belőlük.
Egyszerű, de hatékony módszer!
A módszer kicsit módosított változata
Ha vannak követőid a közösségi médiában ott is rákérdezhetsz, hogy milyen kérdéseik vannak.
Felteszik a kérdéseket és Te rövid videóban válaszolhatsz rájuk.
Azonnali tartalmat hozhatsz így létre, amit könnyen más formátumokká alakíthatsz.
Ennek is lehet ebook termék a végeredménye, ha a videók szövegét leírod, összedolgozod.
Ismerek olyan szerzőket is, akik az Amazon Kindle könyveket készítenek így. Válaszolnak 21, az olvasóikat érdeklő kérdésre, majd összeszerkesztve felteszik könyvként az Amazonra.
Használd te is ezt az egyszerű módszert a következő terméked előállítására!
Készísd el a blogposztokat, tegyél még hozzá egy két olyan tartalmat, ami nem jelenik meg a blogon és készíts belőlük terméket.