social media

Social media manager állás – mi kell hozzá?

közösségi média
Szerző Sipos Ottó

Két irányból is egyre többen keresnek meg azzal, hogy olvassák a közösségi média (social media) tárgyú bejegyzéseket a Clear Online-on, nagyon érdekli őket ez a terület, de mit is kell várni egy social media manager-től?

Egyrészt a vállalkozói oldal keres segítséget, hogy valaki levegye a terhet a válláról a közösségi média jelenlét menedzselésében.

Mások közösségi média menedzserként szeretnének dolgozni. Ők állást vagy megbízást keresnek.

Social media manager vállalkozói szemmel

Kisvállalkozói oldalról főleg úgy merül fel a kérdés, hogy rendben, értem, itt van ez a közösségi média dolog. Sokat írtál róla, hogy ezen keresztül is érdemes kapcsolatot építeni a reménybeli vásárlókkal, ami később majd megtérülhet.

Értem, hogy jelen kellene lenni a Facebookon, Instagramon, a Twitteren, a Youtube-on, Pinteresten, LinkedIn-en és egyéb helyeken.

Jó volna blogolni és még ki tudja mi mást csinálni, de erre nekem, vállalkozónak nincs se időm, se energiám.

Hogyan találhatok valakit, aki mindezeket leveszi a vállamról, pontosan mit is várhatok el tőle?

Mit fog csinálni ez a közösségi média menedzser, mennyit kér majd a munkáért, és milyen mérhető eredményt fog felmutatni?

A nagyobb vállalkozások ennél is tovább mennek.

  • Közösségi figyelés: szeretnék monitorozni az interneten, hogy mit beszélnek róluk és a termékeikről. Az ügyfélszolgálat egy folyamatosan figyelő, kiterjesztett karjaként szeretnék a cég reputációját menedzselni.
  • Közösségi befolyásolás: szeretnék a közösségi weben növelni a vállalkozás (el)ismertségét értékes, szórakoztató tartalmak megjelenítésével.
  • Közösségi hálózat építés: szeretnének kapcsolatot építeni a közösségi médiában elismert influencerekkel, márkákkal
  • Közösségi értékesítés: szeretnének ügyfeleket szerezni és értékesíteni a közösségi weben keresztül.

A tettre kész „közösségi média menedzser”

Az érdeklődők másik csoportja jellemzően azokból áll, akik szeretnek Facebookozni, Instagramozni, Twitterezni, Youtube-ozni …, és úgy általában, több órát interneteznek naponta.

Olvasgatnak, írogatnak, követik a közösségi média influencereket és remekül érzik közben magukat.

Arra gondoltak, hogy ezt a rajongást jó lenne pénzzé tenni.

Milyen jó volna egy olyan állás, ami abból áll, hogy valaki nevében Facebook posztokat, tweeteket írogatnak. Képeket osztanak meg az Instagramon, kommentekre válaszolnak napi max néhány órában, és ezért jó fizetést is kapnak.

Social media manager vs. közösségi média asszisztens

A két megközelítés között jól látható szakadék tátong.

A vállalkozónak egy hozzáértő social media szakértőre, menedzserre volna szüksége, aki mérhető eredményt produkál, míg a másik oldalról inkább közösségi médiával kapcsolatos rész tevékenység elvégzésére vonatkozó szándék áll.

Utóbbival sincs semmi gond!

A vállalkozóval előzetesen egyeztetett célok mentén végzett piacfigyelés, a közösségi média oldalak állapot frissítései, és a követői kapcsolat tartás épp úgy terhet vesz le a vállalkozóról, mint egy komplex közösségi média kampányokat tervező, kivitelező, monitorozó social média menedzser munkája.

A különbség persze jól érzékelhető.

Tipikus elvárások a közösségi média menedzsertől

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.