social media

Instagram marketing tippek

Instagram marketing tippek - Sipos Ottó Clear Online
Szerző Sipos Ottó

Fontold meg az Instagram marketing célú használatát, ha azt tapasztalod, hogy egyre kevesebb embert érsz el organikus módon, normál posztolásokkal a Facebook oldaladon keresztül, vagy ha nem akarsz fizetett Facebook hirdetéseket használni.

A Facebookon kívül is van élet, ha a közösségi médiát szeretnéd üzleti céllal használni.

Ma egy ilyen oldalt, az Instagramot járunk körül, ami ugyan a Facebook csoporthoz tartozik, és akár Facebook hirdetéseket is megjeleníthetsz rajta, önmagában is érdemes elgondolkodnod a használatán.

Mik azok a közösségi oldalak, amiket a magyarok a Facebookon kívül is sokan használnak?

Ma, amikor ezt a cikket írom, a magyarok által 13. leggyakrabban használt internetes oldal az Instagram.

A közösségi oldalak közül a Youtube-ot, Facebookot és a Gyakori kérdéseket használják többen, mit az Instagramot.

Sokan használják, sok embert érhetsz el rajta. Érdemes elgondolkodnod az Instagram üzleti célú használatáról.

Egy ilyen utazásra hívlak, több, témába vágó Instagram marketing tipp és lehetőség felvetésével.

Több Instagram csatorna használata

Több Instagram profilt (fiókot) is létrehozhatsz, ami külön-külön marketing csatornákat jelent.

instagram-marketing-tipp-tonn-tematikus-fiok-hasznalata-clear-online

A módszerrel elválaszthatod a saját Instagram fiókodat az üzleti használattól.

A személyes fiókban készülhetnek tovább a szelfik az utazásaidról, a balatoni hétvégékről vagy az aktuális vacsikról, ha ezeket szeretnéd a követőid elé tárni.

Az üzleti célú fiókok pedig szerveződhetnek, az üzleti céljaid köré.

Létrehozhatsz külön Instagram fiókot, ha jóga oktató vagy, és a fiókodat követőket azok közül szeretnéd toborozni, akiket érdekelnek az ászanák, azok általad való bemutatása, jóga gyakorlat sorok, az egészséges életmód és így tovább.

Létrehozhatsz külön Instagram fiókot, ha vállalkozási ismereteket akarsz oktatni és az Instagramot szeretnéd rövid tippek, motivációs idézetek és egyéb célszerű megosztások követőid felé való juttatására használni.

Belátható, hogy ha a fentieket egyetlen Instagram fiókon keresztül tolnád a követőid elé, abból sok jó nem sülne ki.

Akár Te érdekled a követőt, akár a jóga, akár a vállalkozás, hamar talál a követőd olyan okot, ami miatt leiratkozik rólad, mert a másik terület, témakör nem hogy nem izgatja, de kifejezetten nem szeretne olyan posztokat kapni.

Ezzel szemben, ha specifikus csatornákat építesz ki, külön-külön Insta fiókkal, a rá felirakozók számára nagyon könnyen posztolhatsz olyan képeket, amik érdeklik, amiből még többet szeretne látni, mert nem az életed egy-egy kis szeletét nézegetheti rajta szórakozásképpen, hanem számára hasznos tartalmat talál ott.

Azon felül, hogy a több Instagram fiókkal tematikusan szétválaszthatod a kommunikációdat, nagyot léphetsz a jövedelmezőség felé is.

Hogyan térülhet meg az Instagram használata?

építs márka kapcsolatot, ha népszerű Instagram csatornád van

Ha véleményvezérként sikerül követőket szerezned, felhasználhatod arra, hogy brandekkel lépsz kapcsolatba, és hordod, használod a cuccaikat a képeken.

Ha tematikus csatornát tudsz sikerre vezetni, akkor az előbbi lehetőségen felül saját brandet hozhatsz létre, saját termékekkel.

Az előbbi példákat használva, akár a jóga, akár a vállalkozási ismeretek témában nyitott ez az út.

Mindkét témában létrehozhatsz saját tematikus weboldalt, aminek ügyfélszerző csatornája lehet a tematikus Instagram fiók.

Nem muszáj, hogy saját magad posztolj

Képzelj el egy olyan Instagram csatornát, ami nem hozzád kötődik szorosan, hanem egy választott témához.

Felszabadító lehet, hogy nem kell neked szerepelned a képeken nap mint nap. Mert a választott téma a fontos, nem a személyed.

Egy ilyen Instagram fióknak a menedzselését kiadhatod bárkinek.

Időről-időre megbeszélheted vele, hogy milyen stratégia mentén posztoljon, milyen promóciós céloknak dolgozzon alá, aztán a napi meló már az ő dolga.

Te viszont élvezheted az egyre növekvő Instagram csatorna minden üzleti előnyét, a tematikus weboldalad egyre több érdeklődőt kaphat az Instáról.

Üzletileg sikeres Instagram fiók – adj tippeket

Üzletileg akkor fog megtérülni az Instagram fiók felfuttatása, ha a követők hasznos dolgokat, például tippeket akarnak kapni tőled.

Rád találnak az Instagramon. Látják a tippeket, és hasonlókért, még többért, hajlandók tovább kattintani a weboldaladra is, és ott akár még további hasznos információkért regisztrálni, majd később megvenni a termékeidet.

Kerülj el egy gyakori hibát!

Ne nevess, amikor elolvasod!

Bizony sokan vannak, akik annak ellenére, hogy üzleti célokat szeretnének megvalósítani az Instagram segítségével, elfelejtik nyilvánosra állítani a profiljukat.

Posztolnak, mint az őrült, de senki a világon nem látja a megosztott képeiket.

Durva, de van ilyen.

Figyelj oda rá!

Kövesd a céljaidat, ne posztolj össze-vissza az Instagramon

Az Instagram üzleti célú használata feltételezi, hogy tényleg követed az üzleti célodat.

Fókuszálj erre a célra, miközben képeket raksz fel!

instagram marketing tipp - posztolj az Instagram csatorna céljának megfelelően

Ha szeretnéd, hogy újabb és újabb követők csatlakozzanak az Instagramodhoz, aztán maradjon is meg a figyelmük, azt várják tőled, hogy további posztokban is az igényüket szolgáld ki.

Olyan jellegű tartalmakat kell megosztanod, mint amiért feliratkoztak az Instagramodra.

Feladat: határozd meg, hogy mi a célod az Instagram jelenléttel!

Határozd meg a célodat, aztán tartsd hozzá magadat nap mint nap.

Ha értéket akarsz a követőidnek adni, akkor adj értéket abban a 10-15 másodpercben, amíg rád figyelnek.

A példa kedvéért:

  1. ha fitness témában akarsz érdeklődőket a weboldaladra, adhatsz napi 15 másodperces gyakorlatokat tippként
  2. ha a divat foglalkoztat, pózolhatsz különböző ruhákban a fotókon
  3. ha táplálkozási tanácsadó vagy, akkor adhatsz naponta egészséges ételekkel kapcsolatos tippeket
  4. ha közösségi média szakértő vagy, akkor adhatsz napi tippeket a közösségi média használatáról
  5. ha vállalkozás építéssel foglalkozol, adj tippeket a vállalkozás építéssel kapcsolatban
  6. ha jóga személyi tréner vagy, mehetnek az ászanák, gyakorlatsorok, motivációs idézetek, életmód tippek

Ha emellett személyes céljaid is vannak

Ha úgy döntesz, hogy nem csak az Instagram üzleti használata érdekel, hanem szeretnél azok közé is tartozni, akik az Istagramot szórakozásból használják, az sem gond.

Mehetnek a személyes dolgaid, a bulifotók, a személyes Insta fiókodba.

A tematikus Instagram fiókokon is megjelenhetsz személyesen

Ne érts félre!

Az, hogy a tematikus fiókokon elsősorban a témában kell maradnod, nem jelenti, hogy ott nem lehetsz jelen a képeken.

A lényeg, hogy a témából ne zökkenj ki!

Ha azért mennek az Intagram fiókodra a követők, mert rád is kíváncsiak, akkor néha megmutathatod a személyes oldaladat is rajtuk, de elsősorban arról szóljon, amiért odamentek, amiért feliratkoztak, amilyen jellegű értékes tartalmat szeretnének kapni tőled.

Ha nem azt kapják, ami érdekli őket, akkor le fognak iratkozni.

Párhuzam a Pinterest és az Instagram között

Képzeld magad elé a Pinterestet, ahol tematikus táblákon gyűjtheted az adott témához tartozó információkat, cikkeket úgy, hogy weboldalakról egy-egy jellemző képet tűzöl a táblára.

Jellegében a tematikus Instagram fiókodnak is így kell kinéznie.

Alakítsd ki úgy, töltsd fel képekkel, mintha egy-egy Pinterest boardot nézegetnének a látogatóid.

Az Instagramon ha növekedni akarsz, akkor az ismeretleneket kell feliratkoztatnod, és a követőket megtartanod.

A feliratkozók a téma miatt iratkoznak fel, csakúgy, mint amikor követni kezdik egy Pinterest tábládat nem a személyes dolgaid érdeklik őket.

Az emberek céllal jönnek hozzád.

Szolgáld ki a céljukat. Követni fognak, aztán elmennek a weboldaladra is.

Egyetlen link az Instagramon

Az Instagramon egyetlen kattintható linket használhatsz, ha szeretnéd az Insta követődet más online jelenlétedre irányítani (bár ebben már látni előrelépési szándékot néhány ismert ember Instagram fiókjában).

Akár a weboldaladra, akár egy Youtube videódra vagy a Facebook oldaladra szeretnéd tovább irányítani, az Instagram bio-ban lévő linket használhatod.

Ha a weboldaladon szeretnéd a követőidet feliratkoztatni, akkor az Instagram bio-ban használd azt a linket, ami a feliratkozó oldaladra mutat.

Ha kihozol egy új videódat, és ezzel kapcsolatban posztolsz az Instagramon, akkor ideiglenesen változtasd meg a bio-ban szereplő linket, aztán ha újra más szándékod lesz a követők átirányítására, akkor változtasd meg újra a hivatkozást.

Használd a lehetőséget az aktuális Instagram marketing célod szerint.

A megosztott képen utalj az ingyenesen letölthető tartalomra, az aktuális Youtube videóra. Arra, ami a bio-ban szereplő linken elérhető.

Jó gyakorlatnak számít, ha a megosztott kép alá bekommenteled a saját fiókod nevét. Ha a kommentben rákattint a követőd a fióknevedre, az elviszi a bio-hoz, ahol megtalálja az aktuális hivatkozást.

Ha több Instagram fiókot használsz

Amennyiben nem csak egyetlen Instagram fiókod van, és valamilyen marketing kampányt futtatsz, az összes fiókod bio-jában lévő hivatkozást beállíthatod egy céloldal felé.

Ennek persze csak akkor van értelme, ha az Instagram fiók célközönsége illeszkedik a marketinggel elérendő célcsoporthoz.

Termékbevezetés támogatása Instagrammal

Ha kijössz egy új termékkel, feltehetsz hozzá kapcsolódó képet vagy egy rövid videót az Instagramra.

Ezen kommunikálhatod, hogy akit érdekel a dolog, az kattintson a bio-ban lévő linkre.

Ezen keresztül beléptetheted a követődet az értékesítési csatornád megfelelő elemére.

Osztott képek, videó

Izgalmas, kreatív Instagram marketing lehetőségeket kínálnak az Instagramos posztolást támogató különböző mobil telefonos applikációk.

Egyik kedvencem a PicPlayPost alkalmazás.

Segítségével több részre oszthatod a képet vagy videót.

Képzelj el például egy fitness vagy jóga instruktort, aki az osztott képes videó egyik oldalán a gyakorlatot mutatja be, a másikban pedig mosolyogva meséli el, hogyan kell a gyakorlatot kivitelezni és hogyan kell közben a légzésedet szabályozni.

Félénk vagy a kamera előtt?

Tanuld meg, hogyan győzheted le a félénkségedet, hogy sikeres youtube csatornát indíthass!
Félénkből lett videó sztár tanfolyam

Teendő az Instagram marketing kampány után

Nincs zavaróbb annál, mint ha valaki átfutja az Instagram képeidet, és talál egy sor olyan képet, videót, amik korábbi kampányokhoz tartozó linkekre utalnak, holott már rég megváltoztattad a bio-ban szereplő linkedet.

Időről időre, a kampányokat követően mindenképpen nézd át, tisztítsd meg a fiókodat a már nem aktuális képektől, videóktól.

Az Instagramot tekintsd egy aktuális magazinnak, ahol az új érkező nem csak szórakoztató, nem csak hasznos, hanem aktuális képeket talál. Ne legyen tele a „magazinod” aktualitásukat vesztett hirdetésekkel. Töröld ki a már nem releváns tartalmakat.

Instagram kommentek használata

Az előbbiekben már volt szó az Instagram fiókod nevének kommentben való szerepeltetéséről.

A kommentben elhelyezhetsz konkrétan olyan szöveget, ami valamilyen cselekvésre szólítja fel az olvasót.

Másik gyakori megoldás, hogy a kommentben megkérdezed, hogy mit gondol a képről, videóról. Ha válaszol, akkor az interakció miatt növekszik a fiókod értéke. Mindenki szeret olyan Instagram fiókot követni, ahol élénk társalgás folyik a kommentekben.

Szintén gyakori Instagram marketing eszköz, hogy megkéred az olvasót, hogy ha értékesnek tartja a posztban szereplő információt, akkor tag-elje be 2-3 barátját, hogy ők is értesüljenek róla.

Tag-elésre kérés nélkül is kérheted a kommentben, hogy meséljen a barátjának a látottakról.

Használj hashtag-eket

A tartalmak, Instások felfedezésének alapvető eszköze a hashtag-ek használata.

Kutsd fel, hogy a témádban mik a gyakran használt hashtag-ek, és használd őket a posztokban.

Nagyon sokan követnek hashtag-eket, időről-időre átnézve a hozzájuk kapcsolódó megosztásokat.

Az is gyakori, hogy aki használ egy adott hashtag-et, az maga nézi meg, hogy ki, mit osztott meg azzal a hashtag-gel. Ha érdekesnek tartja az illetőt, akkor beköveti.

Ha közösséget építesz, adott témakörben, meghirdethetsz egy olyan Instagram megosztási versenyt, ahol a közösség tagjai képeket töltenek fel a témakörben és egy előre választott hashtag-et tesznek a leírásba.

Így a közösség tagjai könnyen megtalálják a többiek megosztásait, illetve könnyen rá lehet építeni például egy nyereményjátékot. Egyszerűen választani kell egyet a hashtag-et használók képei, videói közül.

Instagram analitika

Sok analitikai applikációt hívhatsz segítségül, ha az Instagram marketing eredményét növelnéd.

Egyik kedvencem az Icocosquare.

Csak egy rövid tipp, hogy mire használhatod az általa kapott információkat: megnézheted, hogy általában mikor szoktál posztolni. Megnézheted vele szembe állítva, hogy a követőid általában mikor vannak online. A kettőt szinkronizálva növelheted az esélyét, hogy a követőid találkoznak az Instagram megosztásaiddal.

Instagram véleményvezér vagy? Sokan követnek? BINGO!

Ha azok közé tartozol, akiknek sok az Instagram követőjük, megütheted a főnyereményt.

Adott témábkan kiépített, sok követővel rendelkező Instagramozók megállapodhatnak márkákkal, hogy használják a termékeiket. Organikus módon feltűnhetnek ezek a termékek a képeken.

Egy jó megállapodással szépen profitálhatsz, ha sok a követőd.

Milyen gondolkodásmóddal posztolj?

Ha úgy döntöttél, hogy az Instagram neked való, szeretnéd üzleti céllal használni, akkor konzisztensen posztolj raja nap mint nap.

Minden egyes megosztásnál tedd fel magadnak a kérdést:

  • „Követném ezt a fiókot, ha …-ról szólna”
  • „Minden nap megnézném, ha … lenne rajta.”

Ha igen a válaszod, akkor éppen megfelelő tartalmat készülsz megosztani.

Számos Instagram marketing tippet ismerhettél meg a fentiekben. Ha érdekel a közösségi média üzleti célú használata, iratkozz fel a Clear Prémium Hírekre, ahol rövidesen további gyakorlati lehetőséget osztok meg veled.

Clear Prémium

Értesülj további gyakorlati megoldásokról a digitális média, a közösségi oldalak üzleti célú használatához.
Csatlakozz a többi Clear Prémium olvasóhoz.

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.