Legyél őszinte magadhoz, és tedd fel a következő kérdést.
Mire megy el több időd naponta az internetes tevékenységed során?
- Tartalmat fogyasztasz vagy
- Tartalmat állítasz elő
Weboldalakat nézegetsz, Facebook, Twitter és még ki tudja milyen közöségi oldalon lévő ismerősök frissítéseit követed, híroldalakat, hírleveleket olvasol, recepteket keresel, figyeled az időjárás riasztási fokozat változását vagy éppen óránként nézegeted, hogy kitől kaptál emaileket. Tanulsz, informálódsz, szórakozol.
Ez az egyik véglet. Telnek az órák, és a végén úgy állsz fel a gép elől, hogy szinte semmiben nem léptél előre. Csak úgy eltelt az idő. Huss.
Vagy úgy jársz, hogy reggel nekilátsz, és csak gyártod a tartalmakat, hozod létre az újabb és újabb blog postokat, weboldalakat, hírleveleket, automatikus email sorozatokat, termék pdf-eket, videókat, audió előadásokat, szoftver eszközöket, és még ki tudja mi mást?
Mindkét forgatókönyvnek megvannak a hátrányai
Nyilván nem lépsz előre az üzleti tevékenységedben, ha csak állandóan letöltesz, olvasol és tanulsz, és semmit nem valósítasz meg belőle.
Ugyanakkor ahhoz, hogy egy szakterületen szakértőként tekintsenek rád, ne csak te magad tudd, hogy milyen nagy király vagy a szakmában, követned kell az ágazati híreket, be kell róla számolnod az érdeklődőid, követőid felé, véleményt kell nyilvánítanod, tippeket, tanácsokat kell írnod.
Ehhez sokat kell olvasnod és sok tartalmat kell előállítanod, hogy átmenjen a közönségednek az üzeneted, a tudásod, a szakértelmed.
Meg kell találnod az egyensúlyt a taratalom fogyasztás és tartalom előállítás között.
Hogyan találod meg az egyensúlyt?
Érdemes 3 napig feljegyezned, hogy milyen tevékenységre, mennyi időt fordítasz.
Fogj egy jegyzetfüzetet és írd le szépen, egymás után amiket csinálsz, majd írd mellé, hogy mennyi időt töltöttél el vele.
Ne csak a válallkozásodra fordított időt jegyezd fel, hanem a családi tevékenységre, szórakozásra, sétára, alvásra eltöltött időt is.
A harmadik nap után
A harmadik napot követően nézd át, hogy mire, mennyi időd ment el, és ebből mennyit fordítottál a vállalkozásodhoz kapcsolható tartalom fogyasztásra és tartalom előállításra.
Ha kész ez a leltár, már látod, hogy mi újság az egyensúllyal, melyik felé billen a mérleg.
Keress egy módszert, ami neked leginkább bejön arra, hogy megtervezd, ezt követően mennyit fordítasz a két tevékenységre, és az alatt az idő alatt konkrétan mit fogsz elvégezni.
Minden nap, lehetőleg a nap elején fordíts időt a tartalom előállításra, és minden nap tájékozódj, töltsd fel magad friss információval.
Figyeld magad, és alőbb utóbb beépül a szokásaidba a kiegyensúlyozott tartalom menedzselés.
Figyelj oda rá akkor is, ha éppen egy projekt kellős közepén tartasz, ha egy bevezető kampányon dolgozol, vagy éppen lazább időszak van és csak a szokásos gyakoriságú blog írási ritmust kellene tartanod.
Mik tehát a teendőid a fejlődéshez?
- Jegyezd fel a jelenlegi időmérlegedet.
- Tervezd meg, hogyan lenne jó számodra a tartalom előállítás és fogyasztás egyensúlya.
- Keress egy neked megfelelő módszert, amivel tartod magad a céljaidhoz.
- Profitálj az új tartalmaból és a megszerzett információkból úgy, hogy az érdeklődőid, vevőid is profitáljanak belőle.