stratégiai terv

Piaci igény, kereslet vizsgálat – a Google Trends megmondja

piackutatás, piaci igény meghatározás - Google Trends
Szerző Sipos Ottó

Ha meglévő tapasztalatodra alapozva személyes márkát, azon keresztül jövedelmező online jelenlétet szeretnél építeni, első feladatod, hogy megvizsgáld, vajon a piac ténylegesen, aktívan keresi-e az ismeretedet, tapasztalatodat. Ezt a vizsgálatot több módon, több rétegben, több eszközzel elvégezheted. Közéjük tartozik a Google Trends, ami könnyű és gyors áttekintést kínál az elemzéshez szükséges adatok kinyerésében.

  • A módszerrel megtudhatod, mennyien keresték a múltban a tapasztalatodat jellemző kifejezéseket. Ha nincs piaci kereslet, alig van esélyed, hogy az online jelenléted sikeres legyen.
    A jó hír: szinte mindenre van kereslet, de nem mindegy mekkora. Ezért van szükséged az adatokra, amiket néhány kattintással, ráadásul ingyen elérhetsz.
  • Milyen trendek figyelhetők meg a keresletben? Ne pazarold az energiád már lecsökkent keresletre. Találd meg helyette a feltörekvő igényeket, és illeszd a kommunikációdat azokhoz a periódusokhoz, amikor az emberek kereslete kimagasló. Adj magadnak még több esélyt a véletlen, időzítetlen kommunikáció helyett.
  • Miket kerestek még az emberek, amiket szintén felhasználhatsz a márkád, online jelenléted építésében? Fedezd fel a lehetőségeket, amikre magadtól nem is gondoltál volna.
    A Google pontosan tudja az információt, megmondja neked az adatokat, csak tudnod kell, hogyan éred el azokat, és hogyan tekints rájuk.
  • Hogyan tudod kiválasztani mire van több, mire kevesebb kereslet, annak érdekében, hogy az erőfeszítésedet, fókuszodat a fontosabb irányba állíthasd?
    Kár volna az energiádat szórvány igényekre pazarolnod. Kezd a legígéretesebb keresleti csoportokkal, hogy a befektetett munkád mielőbb megtérüljön.
  • Ismerd meg az irányokat, ahol a későbbiekben érdemes lesz az igények mögé menned és tesztelni a piac tényleges viselkedését.

A részletekért olvasd el a Google Trends – a piaci igény, a kereslet meghatározása cikket vagy kattints a képre:

piaci kereslet, piaci igény meghatározása a piackutatás során, Google Trends segítségével - Sipos Ottó cikke
Mielőtt online jelenlétet indítasz, ismerd meg, elemzed a piacot. Van-e meglévő igény, ténylegesen vannak-e emberek, akik keresik a tudásodat, tapasztalatodat?
Használd a Google Trends-et a piackutatáshoz. Támaszd alá adatokkal, hogy hol, milyen formában létezik a kereslet, erősítsd meg a piaci igényt.

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: Egészítsd ki a piackutatási tevékenységedet vásárlói perszóna készítéssel és interjúkkal. Használd hozzá a ChatGPT 4-et.

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ CSATORNA:Sipos Ottó Youtube csatornája

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.