csatorna optimalizálás data science

Webstatisztika – legfontosabb mutatók a weboldal sikeréért 1.

Szerző Sipos Ottó

Sorozatunkban azokat a webstatisztika mutatókat tekintjük át, amiknek az ismerete, figyelése leginkább segítheti a weboldal eredményességének növelését, és itt nem csak a látogatottság növelése kerül a fókuszba.

Legfőbb céloldalak (Top Landing Pages)
Ennek az adatnak a fontossága abban rejlik, hogy megmutatja a honlapnak azokat az oldalait, ahová a legtöbb látogató érkezik. Ezeken az oldalakon dől el elsősorban a weboldalad sorsa, és meg fogsz lepődni, hogy ez nem biztos, hogy a honlapod nyitó oldala lesz!

Döntő részben ezeken a céloldalakon kerülsz először kapcsolatba leendő ügyfeleiddel. Ha innen rögtön kilépnek, gáz van. Ha nem azt csinálják, amit szerettél volna elérni az oldallal, szintén gondban vagy.

De van egy jó hírem. Most már tudod, hogy melyek ezek az oldalak (webstatisztika nélkül fogalmad sem lenne róla!), és hogyan teljesítenek. Tudod, hogy mennyien lépnek ki azonnal, mennyien és milyen oldalakra mennek tovább, mennyien kattintanak éppen oda (megrendelés, feliratkozás, tervezett következő oldal), ahová szeretted volna.

Az adatok birtokában pedig megkezdheted a változtatásokat, szépen egymás után, mindig figyelve a változástatások hatását.

Ettől fog nőni az eredményességed, ebből lehet aztán nagyobb profitod.

Házi feladatok
Annak érdekében, hogy a megszerzett ismerettel előre lépj üzleti eredményességedben, végezd el a következő feladatokat:

  1. Ha még nem használsz webstatisztika elemzést, szélsebesen telepíts egyet, pl. az ingyenes Google Analytics-et.
  2. Keresd meg a Legfőbb céloldalak riportot, és azonosítsad a honlapodnak azt a 3 oldalát, amikre a legtöbb látogató érkezik.
  3. Ha azt szeretted volna, hogy tényleg ide jöjjenek a legtöbben, veregessed meg saját válladat, majd vizsgáld meg, hogyan viselkednek az ide érkezők: nem lépnek-e ki sokan azonnal (ez baj), azokra az oldalakra mennek-e tovább, ahová szeretnéd, vagy azt csinálják-e az oldalon, amit terveztél.
  4. Ha nem ide kellene érkezzenek a legtöbben, nézd meg, hogy a tervezett céloldalak hogyan teljesítenek a riportban, és kezd el dolgozni rajta, hogy javuljon a teljesítményük.

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.