facebook hirdetés

Hogyan nézheted meg milyen Facebook hirdetései futnak egy Facebook oldalnak?

Ki, mire hirdet éppen a Facebookon
Szerző Sipos Ottó

Gyakori kérdés felém, hogyan lehet azt megnézni, hogy

Kinek, milyen éppen futó hirdetései vannak a Facebookon?

Miért lehet érdekes tudni, kinek, milyen hirdetése fut a Facebookon?

Tanulás szándékával

Lehet, hogy saját hirdetést szeretnél megjeleníteni, és különböző példákon keresztül megnéznéd, hogyan érdemes hozzá látni.

Jó volna, ha lennének előtted példák.

Ez nagyon gyakori ok.

Mégis csak könnyebb így belekezdeni, mint nulláról elindulva.

Mások által, az ő pénzükön kipróbált, kitesztelt Facebook hirdetéseket van értelme nézegetni.

Mit hirdetnek a versenytársak a Facebookon?

Lehet, hogy üzleti szempontból közelíted meg a témát.

Egyrészt, hogy a versenytársaidnak milyen hirdetései futnak éppen.

Másrészt pedig, lehet egy jó kérdés az is, hogy mik azok a hirdetések, mondjuk egy iparágon, üzleti területen belül, amik láthatóan jól működnek.

Néhány példán keresztül próbálom ezt neked megmutatni.

Legyen az első mondjuk a portfolio.hu

Szeretnénk azt megtudni, hogy a pénzügyi portálnak mik az aktuálisan futó Facebook hirdetései.

Első lépésként hívd segítségül a Facebook keresőt.

Facebook keresés portfolio.hu Facebook oldalára

Keresd meg a portfolio.hu Facebook oldalát.

A keresett dolognak kell, hogy legyen Facebook rajongói oldala vagy Facebook hely oldala.

Ha megtaláltad a Facebook oldalt, keresd meg az „Adatok és hirdetések” lehetőséget.

portfolio.hu Facebook oldala

Ha vannak az oldalnak aktulisan futó Facebook hirdetései, akkor itt megtalálod azokat.

portfolio.hu aktív Facebook hirdetése

Ugyanezzel a megoldással tudod megnézni más oldalak Facebook hirdetéseit is.

Példa a Túró rudi hirdetésére:

Túró rudi Facebook hirdetés

Végig tudod nézni, hogy milyen jellegű hirdetéseket futtatnak.

  • Mit hirdetnek a Facebookon?
  • Képeket vagy videókat használnak-e a Facebook hirdetésben?
  • Milyen szöveggel jelennek meg a hirdetések?

Ezekből tanulhatsz, és elemezheted a versenytársak megoldásait.

Mit tehetsz, ha nem egy konkrét, előre ismert Facebook oldal hirdetéseit akarod megnézni, hanem egy piaci szegmens hirdetéseire vagy kíváncsi?

Ebben az esetben a Facebook keresést kezdd a témakörrel.

Például, ha a fitness iparban vagy érdekelt és ott végeznél piaci elemzést a lehetséges versenytársak Facebook hirdetési megoldásairól, keress rá a fitness kifejezésre.

Facebook keresés a fitness kifejezésre

Nézd meg, hogy milyen Facebook oldalakat és Facebook hely oldalakat hoz fel a keresés.

Ezt követően sorban, egymást követően megnézheted, hogy milyen futó hirdetseik vannak.

Mik a hosszú távon sikeres hirdetések?

Valószínűleg sikeres Facebook hirdetések lehetnek , amik hosszú időn keresztül élő hirdetések.

Nincs az a bolond ember, aki hosszan pénzt öntene egy hirdetésbe, ami sikertelen és nem térül meg semmilyen szempontból, így azt érdemes megkeresni, mik azok a hirdetések, emiket hosszú időn keresztül aktívan, élőn tart valaki.

Ezeket úgy találhatod meg, hogy amikor az előző módszerrel átnézed, hogy milyen futó hirdetései vannak az adott Facebook odalnak, akkor készítesz az éppen aktív hirdetésekről egy-egy képernyő mentést, és elmented mondjuk egy Google dokumentumba.

Feljegyzed az aktuális dátumot és visszatérsz időről-időre.

Jössz a jövő héten is.

Megnézed, hogy akkor mik az aktuálisan futó Facebook hirdetések.

Kirajzolódik előtted, hogy milyen hirdetések tűnnek el, mi változik esetleg rajtuk, illetve, mik maradnak aktívak hosszú időn keresztül.

Ami egyik hétről a másikra eltűnik, az lehet, hogy eleve egy rövid kampány volt, ami vagy sikerült vagy nem a hirdetőnek. Láttad őket, elemezhetted önmagában, de az eredményéről nem sokat tudtál meg.

Az igazi kincsek, a hosszú időn keresztül, változatlan formában futó Facebook hirdetések.

Ezeket saját pénzén kitesztelte a versenytársad.

Vélhetően eredményt hoz, különben nem égetné a pénzét, nem tartaná aktívan a hirdetést.

Ezeket a hirdetéseket érdemes nagyon megnézned, és adaptálnod saját környezetedbe.

Ez tehát a módszer, hogyan tudod megnézni, ki, mit hirdet éppen a Facebookon.

Iratkozz fel a Clear Pérmium hírlevélre, hogy elsők között értesülj a továbi Facebook hirdetési tippekről és az induló képzésekről.

 

Alkoss, népszerűsítsd, profitálj belőle!

~Ottó

 

 

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.