Folytatva a Facebook hirdetés célzásról szóló sorozatot, ebben a posztban azt járjuk körül, milyen célcsoportnak érdemes megjelenítened a Facebook hirdetéseidet, ha a célod a Facebook oldal követők számának növelése.
Nem nehéz belátni, hogy nagyobb valószínűséggel lájkolja a Facebook oldaladat, aki már ismer: aki már járt a weboldaladon vagy vásárolt tőled valamit és jó tapasztalatokat szerzett közben.
A Facebook oldal követők Facebook hirdetéssel való növelésének szándékával elsősorban azoknak a célzását érdemes megcéloznod akik
- az utóbbi 30 napban a weboldaladon/blogodon jártak
- akik a weboldaladon a vásárlás utáni köszönő oldalon fordultak meg
- aktívak a hírlevél listádon
Az első két célcsoport eléréséhez a konverziós pixel weboldaladba illesztésén, majd segítségével egyedi célcsoport (custom audience) építésén keresztül vezet az út.
Hírlevél feliratkozók, mint célcsoport
Ha rendelkezel hírlevél feliratkozó email listával, erre a csoportra is készíthetsz a Facebookon egyedi célcsoportot, ha egy friss Facebook oldalt szeretnél nekik a Facebookon is népszerűsíteni, amellett, hogy közvetlenül hírlevélen keresztül is megkérheted őket rá.
Az email listából készített egyedi Facebook célközönséggel a probléma az, hogy az email lista minősége gyengébb lehetett, ha tele van olyanokkal, akiket akár több éve iratkoztattál fel a listára, de az aktivitásuk, a témakör iránti érdeklődésük már megkopott.
Azt szoktam javasolni az email listájukat Facebookos hirdetési célcsoport céljára felhasználóknak, hogy előtte végezzenek egy alapos nagytakarítást, kezdve az inaktív címek TÖRLÉSÉVEL (ezeknek úgyis hiába küldözgetsz hírleveleket, teljesen haszontalan az erőlködésed), és folytatva egy kellően megfontolt, szegmentálással.
A szegmentálást végezheted aktivitás és idő alapon. Természetesen semmivel nem rosszabb a 60 napon belül feliratkozókból álló email lista, mint az utóbbi 30 napon a weboldaladon jártak csoportja, hiszen a feliratkozók korábban extra lépéseket tettek, értékelve az addigi tartalmaidat, kommunikációdat.
Milyen egyéb Facebook hirdetés célcsoportok jöhetnek szóba?
Használhatsz kevésbe specifikus célcsoportokat is, mint a hasonmás célközönség (lookalike audience), az érdeklődés (interest), a magatartás (behaviour) vagy demográfia alapú csoportokat is, ha Facebook oldal lájkokat akarsz gyűjteni, de ezek értelemszerűen kevésbé célzottak, mint a fent már említett három célcsoport.
Ezért erősen ajánlom, hogy kezdd a weboldal látogatókkal a célzást az általánosabb megoldások helyett, hiszen utóbbiak nem rendelkeznek még tapasztalattal sem rólad, sem a tartalmaidról.
Ha még nem rendelkezel elég weboldal/blog látogatóval, akikre egyedi Facebook célcsoportot építhetsz fel,akkor kezdd inkább egy olyan Facebook hirdetés kampánnyal, amikor a blog posztokat népszerűsíted Facebook hirdetés segítségével, hogy legyen elegendő látogatód.
Ezt követheti egy második fázis, amikor már a Facebook oldal lájk van a fókuszodban.
Fotó: CC Luca Sartoni @ Flickr