Gyakran ismételt kérdés a blogolással kapcsolatosan, hogy „milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések”.
Erre a kérdésre a válasz, hogy pont annyi szóból álljon a blog posztod, amennyiből állnia kell, amennyit a célközönség az adott témában igényel.
Egyetlen szóval ne legyen se hosszabb se rövidebb.
Azoknak, akik szeretnek erre a kérdésre számokat látni válaszul
- 250-300 szóban tartalmasan lehet reagálni egy-egy piaci történésre. (Pl. a Facebook már megint módosított valamelyik funkcióján)
- Sokan osztják azt a véleményt, hogy legalább 300 szavas posztokat szeretnek a kereső rendszerek (pl. Google)
- Átlagosan érdemes törekedni, hogy a posztok 500 szó körül legyenek
- Csak nagyon ritkán legyen hosszabb a blog bejegyzés 3000-4000 szónál. Ha ilyen mélységű kifejtést érdemel valamilyen téma, inkább bontsd szét több bejegyzésre.
Ugyanakkor blogolhatsz csak képekkel (tumblr-en találsz ilyet rengeteget), csak videókkal (gondolj a videó blogokra), ha a témád és célközönséged ezt kívánja, akár csak pár szó leírásával.Gondolj a célközönségre és a keresőrendszerekre
Ha a keresőrendszerekből szeretnél nagy forgalmat remélni, érdemes a képeket és videókat is körülírni, hogy a kereső találatok pontosabbak lehessenek.
Látod, ez a bejegyzés sem éri el a 250-300 szavas hosszúságot sem, mert erről a témáról egyszerűen nem érdemes többet írni. Egyszerűen nem lehet konkrét számmal válaszolni arra kérdésre, hogy milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések.
Az én titkos számom arra, hogy milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések
Egy titkot azért elárulok: nálam 300 a bűvös szám. Törekszem rá, hogy egy-egy blog posztom legalább ilyen hosszú legyen :)
Van véleményed? Írd meg egy hozzászólásban!
Alkoss, népszerűsítsd, profitálj belőle!