Minden attól függ, hogy mi a célod a bloggal :)
Látogatói szám közvetlen értékesítés esetén
Ha közvetlen értékesítésből szeretnél pénzt keresni a blogodon, akkor már minimális látogatói forgalom is elég lehet.
Akár 10 napi látogató esetén is megvásárolhatják a terméket, ha az jól illeszkedik a látogatók problémájába, igényeibe és hajlandóak pénzt kiadni a termékedért.
Látogatói szám közvetett értékesítési modellben
Ha a hirdetéseken keresztüli bevételt preferálod, nem szeretnél közvetlenül értékesíteni a blogon, akkor viszont sokkal nagyobb látogatói szám szükséges.
A tapasztalat azt mutatja, hogy általában napi 10.000-es látogatói forgalomra is szükséged lehet, ahhoz, hogy
- egyedi hirdetők szóba álljanak veled
- hirdetési hálózatból származó bevételi jutalékod értékelhető szintet üssön meg
Mekkora a piacod?
Amikor a lehetséges és szükséges forgalomról gondolkodsz, ne felejtsd el felmérni, megbecsülni, hogy egyáltalán mekkora a piacod nagysága.
A lehetséges piac méretnél nagyobb, célzott, a kínálatodban szereplőket megvásárolni akaró forgalmat várnod nincs értelme.
Ha például valamilyen különleges hobbi területén működik a blogod, és azt nem űzik többen 1000-nél a világon, akkor hiába szeretnél kattintás alapú hirdetésekből megélni, amikor biztosan nem lesz ehhez elegendő látogatói forgalmad.
Ilyen esetben viszont lehet értelme azon dolgoznod, hogy elérd és bevonzzad az 1000 embert különböző csatornákon a blogodra, és vagy te készítesz nekik terméket vagy a speciális témában már működő cégekkel kötsz megállapodást, hogy az ő terméküket értékesíted a blogon.
Ha viszont a blog témája általánosabb, sokrétűbb vagy csak nagyobb rá az érdeklődés és így potenciálisan nagyobb a piac mérete, akkor a reklám bevételekre is alapozhatod az üzleti modelledet, feltételezve, hogy ezt a nagyobb piacot képes vagy behozni látogatói forgalomként a blogodra.
Hogy néz ez ki az időben?
Amíg új, fiatal, kis látogatottságú a blogod, addig kínáld a közvetlen értékesítési formákat. Valószínűleg ezzel tudsz magasabb árbevételt realizálni.
Amikor már a forgalom növekedési fázisába lépsz, elkezdheted a termék értékesítés mellett a hirdetésekre való fókuszálást. Tesztelheted, hogyan konvertál a forgalmad a hirdetések felé.
A tapasztalati adatok azt mutatják, hogy legalább fél év blogolás kell ahhoz, hogy elegendő tartalom legyen a blogon, amivel be tudod vonzani azt a forgalmat, ami életképessé teheti a hirdetéses modellt.
A jó hír
Ha sikerül kiépítened egy folyamatosan érkező, elegendően nagy forgalmat, akkor a blogod már egy életképes vállalkozás alapját képezi.
Mekkora forgalom kell tehát a blogodra?
A szükséges forgalom nagysága rengeteg dolog függvénye.
Vannak piaci szegmensek, ahol kisebb forgalom is elegendő lehet, de vannak körülmények, üzleti modellek, amik megkövetelik, hogy jóval nagyobb látogatói forgalmat generálj a blogra, különben nem működhet a tervezett üzlet.