blogolás

Milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések?

hosszú út
Szerző Sipos Ottó

Gyakran ismételt kérdés a blogolással kapcsolatosan, hogy “milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések”.

Erre a kérdésre a válasz, hogy pont annyi szóból álljon a blog posztod, amennyiből állnia kell, amennyit a célközönség az adott témában igényel.

Egyetlen szóval ne legyen se hosszabb se rövidebb.

Azoknak, akik szeretnek erre a kérdésre számokat látni válaszul

  • 250-300 szóban tartalmasan lehet reagálni egy-egy piaci történésre. (Pl. a Facebook már megint módosított valamelyik funkcióján)
  • Sokan osztják azt a véleményt, hogy legalább 300 szavas posztokat szeretnek a kereső rendszerek (pl. Google)
  • Átlagosan érdemes törekedni, hogy a posztok 500 szó körül legyenek
  • Csak nagyon ritkán legyen hosszabb a blog bejegyzés 3000-4000 szónál. Ha ilyen mélységű kifejtést érdemel valamilyen téma, inkább bontsd szét több bejegyzésre.

Ugyanakkor blogolhatsz csak képekkel (tumblr-en találsz ilyet rengeteget), csak videókkal (gondolj a videó blogokra), ha a témád és célközönséged ezt kívánja, akár csak pár szó leírásával.

Honlapklinika

Növeld meg weboldalad, blogod üzleti teljesítményét!
Csatlakozz a Honlapklinika projekthez 2900 Ft-ért.

Gondolj a célközönségre és a keresőrendszerekre

Ha a keresőrendszerekből szeretnél nagy forgalmat remélni, érdemes a képeket és videókat is körülírni, hogy a kereső találatok pontosabbak lehessenek.

Látod, ez a bejegyzés sem éri el a 250-300 szavas hosszúságot sem, mert erről a témáról egyszerűen nem érdemes többet írni. Egyszerűen nem lehet konkrét számmal válaszolni arra kérdésre, hogy milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések.

Az én titkos számom arra, hogy milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések

Egy titkot azért elárulok: nálam 300 a bűvös szám. Törekszem rá, hogy egy-egy blog posztom legalább ilyen hosszú legyen :)

Van véleményed? Írd meg egy hozzászólásban!

Honlapklinika

Növeld meg weboldalad, blogod üzleti teljesítményét!
Csatlakozz a Honlapklinika projekthez 2900 Ft-ért.

Alkoss, népszerűsítsd, profitálj belőle!

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a Családapa alapítója. A Clear Online képzésein több, mint 10 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled. Tanuld meg, hogyan teszi eredményesebbé, ismertebbé, jövedelmezőbbé a vállalkozásodat a digitális marketing használata.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. Adatvédelmi Szabályzat További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát. Adatvédelmi Szabályzat

Bezárás