stratégiai terv

Stratégiai tervezés minta 4. rész

Stratégiai tervezés akciók havi bontása
Szerző Sipos Ottó

Ha készen állsz online stratégiai terved megalkotásának negyedik szakaszára, kezdhetjük.

Ha már régebben olvastad az előzményeket, itt találod az előző részeket:

  1. Stratégiai tervezés 1. rész – Vállalkozásod jelenlegi helyzete
  2. Stratégiai tervezés 2. rész – A tervezett cél állapot
  3. Stratégiai tervezés 3. rész – Akciótervek

A célállapot meghatározásakor egy évvel tekintettél előre, és egy évre vonatkozóan dolgoztad ki azokat az akciókat, amik a kívánt stratégiai cél eléréséhez eljuttatnak.

Természetesen nem kell mindent egyszerre elvégezned, így a folytatásban a stratégiai akcióid havi bontását készíted el annak érdekében, hogy könnyebben tudjad fókuszálni a tevékenységedet.

A stratégiai terv negyedéves vagy havi bontása a hatékonyabb?

Sokan használnak negyedéves akció alábontást, de a Clear Online-on mi a havi akció tervezést találtuk eredményesebbnek.

A negyedéves tervezők általában túlzottan megnyugszanak az időszak elején, késleltetik a kivitelezést, aminek az eredménye, hogy nem marad elég idejük, energiájuk a célok megfelelő ütemű végrehajtására.

Az összetorlódó feladatok miatt túlterheltnek érzik magukat, ami ront a teljesítőképességükön, vagy egyenesen feladják a cselekvést arra hivatkozva, hogy úgysem tudnak vele boldogulni a mennyiség miatt.

Ezért egyszerűbb és hatékonyabb, ha a stratégiai célokat havi tervvé bontod fel.

Havi online stratégiai terv

Egyszerűen keress egy naptárt vagy készíts egy ehhez hasonló táblázatot.

Stratégiai tervezés akciók havi bontása
Táblázat a stratégiai akció terv havi bontásához

Az akciókat állítsd időrendi sorrendbe, majd ismerve az egyéb éves határidőidet, terheltségedet, egyszerűen oszd fel a feladatokat hónapokra.

Ha ezzel elkészülsz, van egy olyan terved az előtted álló évre, amiben hónapról-hónapra előre ismert számodra, hogy mit kell tenned.

Minden heti, sőt minden napi feladatodat ehhez tudod igazítani.

Mérés a megvalósítás során

A terved most már kiváló alapként szolgál, hogy ellenőrizni tudd, jó úton jársz-e.

Minden hónap végén mérni tudod, hogy időarányosan elvégezted-e a feladatodat, amik a számszerűsített stratégiai céljaid eléréséhez szükségesek.

Nem lesz olyan problémád, hogy nap mint nap azon kellene törnöd a fejedet, hogy milyen feladataid vannak, és mik vezetnek a pénzügyi eredményekhez.

Egyszerűen követned kell a magad által meghatározott lépéseket.

Fókuszált leszel. Valódi üzletember, aki tudja, hogy mit akar.

strategiai-tervet-kesztenel

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.