Stratégiai terv minta #1 – jelenlegi helyzet

Hogyan készüljön a stratégiai terv minta alapján?

Van stratégia terved?

Tudod, hogy most hol tartasz, és hol szeretnél tartani egy év múlva?

Tudod, hogyan fogsz eljutni odáig, mit kell hozzá tenned?

Vannak ügyfél típusokra kidolgozott akcióterveid?

Már most tudod, hogy melyik hónapban mit teszel majd, hogy teljesüljenek az elképzeléseid? Lesz mit lebontanod heti és napi feladatokra?

Megannyi kérdés, amit számításba kellene venned a sikeres üzleti tevékenységhez.

Új sorozatunkban egy könnyen áttekinthető, rendkívül nagy segítséget adó stratégiai terv mintát ismerhetsz meg, amit aztán sikerrel alkalmazhatsz bármilyen tevékenységedre.

Az sem szükséges, hogy üzletben gondolkozz.

Akár fogyókúrához, akár más egyéni célodhoz kiváló lesz.

Stratégiai terv készítése – első lépés

Fontos, hogy tudd mihez mérni a célodat. Ezért, mielőtt a céljaidat kezdenéd sorolni, rögzítsd, hogy jelenleg hol tartasz.

Stratégiai terv minta első lépése a jelenlegi helyzet rögzítése.

Erre szolgál a képen szereplő két rovat.

Jelenlegi helyzet

Fogalmazd meg néhány sorban, hogy mi jellemző a céged aktuális helyzetére. Például:

  • miből származnak a bevételek
  • hogyan alakul az ismertség
  • mik a jellemző online tevékenységek
  • mik a főbb üzleti sajátosságok
  • stb.

Miután ezzel elkészültél, keress konkrét számokat az üzleti működéssel kapcsolatban.

Olyanokat, amik mérhetővé teszik a jelenlegi állapotot, amihez majd később hasonlítani tudod az előrehaladásodat, teljesítményedet.

Ilyen, a stratégiai tervbe kerülő mérőszámok lehetnek például:

  • a vállalkozás bevétele és profitja
  • a weboldal(ak) látogatottsága, konverziója
  • jelenlegi termékek, szolgáltatások (online, offline)
  • készített videók száma, nézettsége, kommentáltsága
  • a közösségi média (Facebook, Youtube, Twitter, LinkedIn…) használatra jellemző értékek
  • hírlevél lista nagysága
  • egyéb kommunikációs csatornákra jellemző mérőszámok
  • stb.

Példák a stratégiai terv minta első részéhez

Hogy könnyebben el tudd képzelni, hogy mire gondolok álljon itt két példa.

1. példa: “ABC” Yoga Stúdió

Jelenlegi helyzet:

A stúdió alig ismert. Heti két csoport működik. 2×2 órában.
Jelenleg szórólapokon és helyi újságban megjelenő hirdetéseken keresztül vannak vendégeink.
Csoportjaink kapacitás kihasználtsága 40%-os.
A stúdió weboldalának alig van látogatottsága.
Ennek megfelelően nincsenek interneten történő jelentkezések a csoportokba.

Kulcs jelzőszámok:

  1. Éves, adózás utáni nyereség 500.000 Ft.
  2. Weboldal látogatottsága 15 fő/nap. Jellemzően a Google keresőből.
  3. Nincs közösségi média jelenlét.
  4. Nincs internetes termék vagy bevétel.
  5. Nincs hírlevél. Nincs érdeklődő adatbázis.
  6. Ami érezhetően jól működik:
    Az újság hirdetésekkel sikerül 40%-os kapacitás kihasználtságot elérni.

Most pedig rajtad a sor, alkosd meg a stratégiai terv minta első fejezetét, aztán folytasd a tervezés további lépéseivel.

strategiai-tervet-kesztenel

Stratégiai tervezés 2. rész - üzleti cél

Hozzászólások

  1. […] A stratégiai tervezés általam használt lépéseit bemutató sorozat első része a vállalkozás jelenlegi helyzetének rögzítésével foglalkozott.  Itt tudod újra elolvasni az első részt: Stratégai terv minta 1. rész […]

  2. […] első részben vállalkozásod jelenlegi helyzetét mérted fel és foglaltad össze mérőszámok […]

  3. […] Stratégiai tervezés 1. rész – Vállalkozásod jelenlegi helyzete […]

  4. […] Ha mindezekkel nem rendelkezel, akkor ha még nem tetted meg, ideje, hogy készíts egy tervet. […]

Previous post: Hatékonyság tippek: Percekkel órákat nyerhetsz a közösségi médiában

Next post: Mi a legnehezebb a sikeres internetes vállalkozás létrehozásában?