facebook hirdetés

Facebook hirdetés célzás – email lista építés, app telepítés támogatására

Szerző Sipos Ottó

A korábbi posztokban láthattad a javaslatomat a Facebook hirdetések célzására, ha a weboldaladra szeretnél a hirdetésekkel forgalmat vinni vagy a Facebook oldalad követőit szeretnéd növelni.

Egyszerű hirdetés célzás

Ha valakit a weboldalara akarsz küldeni, az olvasónak nem kell túl sok elkötelezettséget vállalnia.

Attól függ, hogy rákattint-e a hirdetésben lévő linkre vagy sem, hogy a hirdetett tartalom szerinte értékes lesz-e a hirdetés szövege és képe alapján.

Nem feltétlenül érdekes ilyenkor, hogy volt-e már korábban a weboldaladon, ezért használhatsz viszonylag általános Facebook hirdetés célzást, hogy elérd azokat, akiket a téma érdekelhet.

Nehezebb, ha oldal lájkra akarod bírni

Egy fokkal nehezebb arra rávenned valakit, hogy lájkolja a Facebook oldaladat.

Érdemes előkészítened egy ilyen kampányt azzal, hogy olyanokat próbálsz elérni, akik korábban már jártak a weboldaladon és olvasták egy vagy több tartalmadat.

Ők már valamennyire ismernek, bíznak benned.

Annak érdekében, hogy valóban értékes Facebook oldal követői bázist építsél, vele megalapozva, hogy nagyobb valószínűséggel reagáljanak a későbbi Facebook kommunikációidra, illetve kisebb költséggel tudd őket elérni, az sem közömbös, hogy milyen tartalmakat olvastak a weboldaladon.

Ha a weboldalad tartalma nem csak egy specifikus területre fókuszál, érdemes a hirdetések célzásakor adott oldalakra vagy kategóriákra szűkítened a Facebook hirdetés célzást, rá szabott egyedi célközönség (custom audience) építésével.

Te milyen könnyen adod oda ez email címedet?

Ha azt akarod elérni a Facebook hirdetéssel, hogy valaki adja meg az email címét vagy installálja a mobiljára az alkalmazásodat, még nehezebb a dolgod. Nyilvánvalóan ismeretlenül te sem adod meg bárkinek az email címedet és nem raksz fel a telefonodra bármilyen alkalmazást.

Viszont, ha a Facebook hirdetésed olvasója már ismer vagy korábban találkozott a tartalmaddal akár a weboldaladon, akár a Facebook oldaladon, nagyobb az esélye, hogy cselekedjen.

Email lista építés és applikáció telepítés célú Facebook hirdetés célzás

Logikus következtetés, hogy olyan célzást érdemes használnod, ami a fentiek szerint nagyobb sikerrel kecsegtet. Mik lehetnek ilyenek?

  • A Facebook oldalad követői, ha megfelelően építetted fel ezt a bázist
  • A témába illő weboldal posztok, oldalak látogatói, egyedi Facebook célközönségen keresztül

Esetleg harmadik célcsoportként szóba jöhetnek úgy általában, akik már jártak a weboldaladon.

Ha a weboldal, blog nagyon szűk témát ölel fel, akkor nyugodtan használhatod ezt a csoportot is email lista építő vagy applikáció telepítést támogató kampányhoz.

Amennyiben még nem rendelkezel elegendően nagy méretű fenti célcsoportokkal, akkor kezdd weboldal forgalom növelő vagy Facebook oldal like növelő kampányokkal, mielőtt tovább lépnél.

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.