blogolás

Pénzkeresés blogolással?

euro bevétel ingatlanos weboldalból
Szerző Sipos Ottó

Tervezéskor, miután túl vagy az első kérdésen, hogy egyáltalán érdemes-e blogolni, a következő kérdés:  hogyan lehetséges a pénzkeresés blogolással?

Szép dolog, hogy az ember a kevéske idejét arra fordítja, hogy tartalmas blog posztokat írjon, amit lehetőleg sokan olvasnak és hasznosítanak, de ott áll mögötted a család is, akik nem értik, hogy

  • Már megint mit szöszmöszölsz ott a gépen?
  • Miért nem foglalkozol már velük is?
  • Na, és hol éri ez meg egyáltalán? Hol a pénz apukám?

A blogolással való pénkeresés 2 alapvető módja

Ne riadj meg!

A két alapvető üzleti modellnek rengeteg változata van, de ezek is visszavezethetők a két alap modellre.

  1. Kereshetsz pénzt úgy, hogy közvetlenül eladsz valamit. Ez a valami lehet a tiéd vagy lehet másé, amiből részesedést kapsz. A  blogodon ebben a modellben arra törekedsz, hogy az olvasók megvásárolják ezt a valamit.
  2. A másik modellben nem közvetlen vásárlásra ösztönzöd az olvasót a blogodon, hanem reklámot helyezel el, a reklámért pedig díjat kapsz.

Utóbbinál arra sincs feltétlenül szükség, hogy felhajtsd a hirdetőket.

Számos hirdetési hálózatból válogathatsz, akik arra várnak, hogy a célcsoportjuknak megfelelő tartalmat előállító weboldakra kihelyezhessék a hidetéseiket. Amikor egy témában blogolsz, a kezük alá dolgozol.

Melyik módszerrel érhetsz el nagyobb bevételt?

Egy induló blognál, ahol kezdetben kicsi a látogatottság, inkább a saját termék értékesítés vagy más termékének jutalékért való eladása esetén számíthatsz nagyobb bevételre.

A tapasztalat azt mutatja, hogy egy folyamatosan frissülő vállalkozói blognál később is inkább a saját termék eladások húzhatják a bevételt

Ha sikerül egy igazán nagy portált, szakértői oldalt kialakítani, tengernyi forgalommal, ahol a hirdetők felé hitelesen tudod igazolni a forgalmadat, jellemzően már nem (csak) közvetlen értékesítéssel szoktak foglalkozni, hanem a hirdetésekből tartják fenn az oldalt.

A hirdetésért, más termékének eladásáért jutalékra, hirdetési díjra számíthatsz a vásárlás, átkattintás vagy megjelenés alapján.

Amennyiben ki tudsz dolgozni és saját blogodon értékesíteni saját terméket, szolgáltatást, úgy annak teljes vételára befolyik hozzád.

A profit maximalizálása érdekében mindkét utat is járhatod egyszerre a közvetlen és a közvetett értékesítéssel.

A hirdetés nem csak a bannereket jelentheti

A hirdetéseknél ne csak a Google AdSense hirdetések banner-jei, kis szöveges hirdetései jussanak az eszedbe.

Ha már működik a blogod és kellő mennyiségű forgalmat is vonz, több egyéb megoldás felé is megnyílik a lehetőséged

  • Szerezhetsz szponzort a teljes weboldalnak/blognak.
  • Megteheted, hogy egy kategóriához keresel szponzort.
  • Egy-egy nagy forgalmú blog oldaladon hirdetheted valakinek a termékét.
  • Kialakíthatsz valaki másnak a termékéhez egy közvetlen értékesítési oldalt.
  • Gyűjthetsz feliratkozókat, érdeklődőket valamilyen témában, valaki más számára.
  • Saját hírlevél feliratkozóid felé a saját hírleveledben is teret adhatsz mások ajánlatainak, amiért díjat számolhatsz fel.

A blogod a saját platformod.

Csak rajtad múlik, hogy milyen üzleti célra használod fel.

Keresd meg közvetlenül a hirdetőt

Megteheted, hogy elhelyezed a hirdetési hálózatok hirdetéseit a blogodon és figyeled, hogy ott milyen tartalmú hirdetések jelennek meg, mire kattintanak át az olvasóid.

Ezt követően megkeresheted az eredeti termék tulajdonosát, és felajánlhatod neki az adatok birtokában, hogy közvetlenül is hirdethet nálad, még célzottabban, kihagyva a közbenső közvetítőket.

Megéri neki és megéri neked is.

Szerinted melyik ér többet a termék tulajdonosnak? Ha egy Google hirdetés jelenik meg a blogodon a termékéről vagy ha elhelyezhet nálad egy presales videót?

Hogyan tudsz még bevételre szert tenni a blogodon?

Ha kialakítasz egy szakértői blogot, akkor azon a területen egyúttal elérheted azt is, hogy rád, mint a téma szakértőjére tekintsenek.

Ennél jobb népszerűsítési eszközöd alig akadhat.

Ha otthon vagy egy területen, ott tudással és tapasztalattal rendelkezel, miért ne dolgozhatnál azon, hogy ez másokban is tudatosuljon?

Ha sikerül szakértőnek pozícionálnod magadat, felfigyelhet rád a sajtó vagy egy konferencia szervezője.

Felkérést kaphatsz egy-egy interjúra, vagy meghívhatnak előadónak iparági konferenciákra.

Ha egy cégnek a témádban szakértőre van szüksége, a HR-esei felfigyelhetnek rád, jól fizető állást ajánlhatnak neked.

Ha bizonyítod a bloggeri képességeidet, megtalálhatnak vele, hogy blogolj másoknak is. Pénzhez juthatsz vele.

A lehetőségek szinte végtelenek.

Mindegyiknek az alapja, hogy nekiláss blogolni, és végezd kitartóan, hozzáértéssel. Olyan platformot alakítasz ki magadnak, amire aztán felépítheted a bevétel szerző csatornáidat.

Pénzkeresés blogolással? Látod, egyáltalán nem reménytelen!

Alkoss, népszerűsítsd, profitálj belőle! Ne felejtsd el megosztani a cikket és a véleményedet!

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.