blogolás

Nagyobb látogatói forgalmat a régebbi blog bejegyzésekre – 5 módszer

ez nagyon régi, megérett a felújításra
Szerző Sipos Ottó

A blogolás természeténél fogva nagyobb forgalmat generál a friss bejegyzésekre.

Ez a hír blogoknál nem is probléma, hiszen a hangsúly eleve az újdonságokra, az utolsó bejegyzésekre kell helyeződjön. Azok érdekesebbek a blog olvasói számára.

De mi a helyzet azoknál a blogoknál, ahol a régebbi posztok sem veszítenek az értékükből?

A keresők felől ide is érkezik forgalom, de a link hálózatok jóval nagyobb forgalmat adnak a nyitó oldal felé.

A kérdés, hogyan tudod a nyitó oldalról a régebbi bejegyzések felé terelni a bejövő forgalmat, hogy eredményül

  • a látogatóid az őket érdeklő, kapcsolódó tartalmakra jussanak
  • a meglátogatott oldalakat többször tudják megosztani barátaikkal, ismerőseikkel
  • több időt tölthessenek az oldalaidon
  • többször kerülhessenek kapcsolatba a márkáddal
  • többször kerülhessenek kapcsolatba az ajánlataiddal, amiken keresztül pénzt szeretnél kinyerni a blogból
  • több belső linkkel a keresőrendszerek számára értékesebbek lehessenek az oldalaid

5 módszer, amivel a régi bejegyzésekre újra látogatókat tudsz vonzani

  1. Kapcsolódó bejegyzések: egyszerű plugin telepítéssel a WordPress blogod bejegyzései végére a rendszer összegyűjt néhányat a témához kapcsolódó korábbi bejegyzések közül. Bárki, aki elolvassa a bejegyzést, természetes módon kiválaszthatja bármelyik, őt érdeklő, kapcsolódó bejegyzés hivatkozását, és tovább olvashat a témában.
  2. Belső hivatkozás korábbi cikkre: ha olyan témáról írsz, aminek van valamilyen előzménye, ne felejts el hivatkozni rá a cikkben.
  3. Összefoglaló korábbi bejegyzésekből: időnként írhatsz egy-egy korábbi cikkekre vonatkozó összefoglalót. Ilyen lehet például a hónap legolvasottabb / legtöbbet tovább twittelt / legtöbbet Facebook lájkolt stb. cikkeinek, adott témában korábban írt bejegyzéseknek szentelt összefoglaló, de írhatsz cikk sorozatot is, ahol az aktuális rész elején mindig visszautalsz a korábbi részekre.
  4. Hírlevél hivatkozás újra olvasandó cikekkre: időről-időre szentelhetsz egy hírlevelet adott témának, amiben visszautalhatsz korábbi cikkeidre, ami a listád nagyságának függvényében jelentős forgalmat hozhat a korábbi blog bejegyzésekre.
  5. Hirdess játékokat: Könnyen feldobhatod a blogodat egy versennyel, ahol az olvasóidat arra bíztatod, hogy valamilyen nyeremény reményében találjanak meg valamilyen információt a blogodon, amihez a kulcs korábbi bejegyzésben található.

A sor tovább folytatható. Neked milyen további módszerekkel sikerült kiugró forgalmat generálnod a már elfelejtett régi blog bejegyzésekbe? Írj róla egy megjegyzést!

Fotó kredit: Richard Jonkman CC @ Flickr

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.