blogolás

Honnan tudom, mekkora forgalom érkezik a blogomra?

forgalom
Szerző Sipos Ottó

Ha végiggondoltad, hogy mekkora forgalom kellene, hogy érkezzen a blogodra annak érdekében, hogy abból megfelelő bevételed keletkezhessen, a következő logikus kérdés, hogyan tudod megállapítani, hogy ténylegesen mekkora a beérkező forgalom.

Miért fontos ismerni a beérkező forgalmat a blogodon?

Amikor hónapokig tartó blogolás után azt figyeled, hogy elérte-e már a bevételed az indításkor megálmodott szintet, két fő dologra tudod majd visszavezetni, hogy mi befolyásolta a bevétel nagyságát.

Az egyik, hogy mekkora bejövő látogatói forgalmat tudtál a blogra vonzani. (Ha nincs látogató, nincs olvasó, akkor nem lesz bevétel sem. Ilyen egyszerű.)

A másik, hogy a bejövő forgalmat hogyan tudtad vásárlókká alakítani, vagyis mekkora a blogod konverziója.

Belátható, hogy egyik legfontosabb feladatod a megfelelő mennyiségű és minőségű blog látogatói forgalom kialakítása.

Hogy meg tudd ítélni, miért akkora a bevételed, amekkora, ahhoz az első viszonyítási alap a látogatói forgalom nagyságának pontos ismerete.

Hogyan mérheted a látogatói forgalmat?

A leggyakoribb módszer a forgalom mérésére a Google weboldal analitikai programjának a használata.

Szinte kivétel nélkül minden blog platformot felkészítettek arra, hogy elhelyezd a blogod oldalain a Google Analytics mérő kódját.

Ha ezen túl vagy, minden egyes blog látogatóról információd lesz.

  • Honnan jöttek?
  • Hol léptek be?
  • Hol jártak?
  • Hol, mennyi időt töltöttek?
  • Hogyan mozogtak?
  • Hol léptek ki?

Ha blog platformként a legnépszerűbb WordPress platformot használod, akkor a kód beillesztésének legegyszerűbb módja, ha egy megfelelő WordPress plugint telepítesz hozzá.

Mit látok  a Google Analytics-ben a bejövő forgalom nagyságáról?

Ha nem állítasz semmi különöset, nem végzel testreszabást a riportokon, akkor belépés után rögtön valami ehhez hasonló összefoglaló riportot kapsz a Google Analytics-ben.

A blogra érkező látogatói forgalom Google Analytics-ben.

Tele van beszédes adatokkal, amit aztán részleteiben is elemezhetsz rengeteg szempont alapján.

A felső grafikonon napi bontásban tárul eléd, hogy mekkora forgalom érkezett a blogodra.

Érdemes hetente, havonta áttekintened, hogy megítélhesd,

  • A blogolásod mekkora érdeklődést váltott ki?
  • Sikerült-e az előző időszakhoz képest növelni a látogatók számát?
  • Milyen tartalom előállítása után tudtál számottevő növekedést elérni?

Az adatok segítenek a blogod bővítésében és annak megítélésében, hogy a látogatói forgalom növelésével együtt sikerült-e a bevételeidben is növekedést elérned.

Nem kell félned telepíteni a Google Analytics kódot?

Van aki azért nem telepíti a Google Analytics kódot, mert attól fél, hogy az adatai a Google kezébe kerülnek.

A Google úgyis tud egy csomó információt a blogodról, különben nem jelenne meg a Google kereső találatai között.

Miért ne használnád ki, hogy te magad is megszerezd ennek az információnak egy részét?

Ráadásul ingyen, nagyon részletes adatokhoz juthatsz általa, ami segít, hogy a blogod pénzügyi értelemben is egyre sikeresebb lehessen.

De ha nem akarod, én nem beszéllek rá a Google termékére , de azt ígérd meg, hogy valamilyen mérő megoldást telepítesz a blogodra.

Ettől lesz mérhető a blogolásod hatékonysága, és amit mérni tudsz, azon érdemben tudsz változtatni is.

Tehát honnan tudod, hogy mekkora forgalom érkezik a blogodra? A mérési adatokból!

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.