blogolás

Érdemes még új blogot indítani?

piaci lehetőség
Szerző Sipos Ottó

Érdemes még új blogot indítani, vagy már teljesen telített a piac, és csak felesleges időpocsékolás ezzel foglalkozni?

Nem található már meg minden ingyenesen az interneten?

Már úgysem lehet újat kitalálni, ráadásul úgysem fizetnek érte.

Számos esetben érkeznek hozzám ilyen jellegű felvetések, amire általában a válaszom, hogy igen, bőven van még lehetőség és lesz is mindig.

De nem mindegy, milyen témakörben, milyen elképzelés mentén, milyen céllal, milyen tartalommal indítasz blogot.

Csak Magyarországon tízezer szám léteznek blogok

Hiába létezik rengeteg blog, mindenféle témában, ez nem jelenti, hogy ne volna tere és értelme újabb blogok indításának.

Személyes blogok

Személyes blogot bármikor indíthatsz, biztosan egyedi lesz, hiszen rólad, a veled történtekről szól.

Az már más kérdés, hogy kik fogják olvasni és akarsz-e, ha igen, tudsz-e vele pénzt keresni.

Ha csak saját magad és környezeted szórakoztatása a cél, miért ne foglalkozhatnál vele?

Ha gyakorlatot szeretnél szerezni az íráskészséged fejlesztéséhez, miért ne blogolhatnál? Tökéletes eszköz hozzá!

Hobby blogok

Ha olyan népszerű téma köré indítasz blogot ami mást is érdekelhet, máris elkezdtél kiépíteni egy olyan platformot, amivel később akár pénzt is kereshetsz vagy amivel szórakozást nyújtasz másoknak.

Érdemes törekedned rá, hogy minél nagyobb potenciális közönséged legyen. Annál nagyobb élvezetet nyújt majd neked, és annál nagyobb üzleti potenciált hordozhat.

Végezz egy kis kutatást, mielőtt belevágsz! Kiváltképp, ha akár több téma is érdekelne, szívesen blogolnál bármelyikben.

Ilyenkor hasonlítsd össze őket, hogy milyen lehetőséget hordoznak.

Elsősorban az érdekes, hogy

  • mekkora a várható célközönség
  • a célközönség szokott-e fizetni tartalomért
  • elérhető-e a célközönséged, akiket a blogodra szeretnél csalogatni

Céges, üzleti blogok

A cégek, vállalkozások internetes jelenléte nem más, mint egy kiváló elérési csatorna a meglévő vagy leendő vásárlóikhoz.

A saját weboldal akkor tud igazán megfelelni a minél több vevő bevonzásának, ha azon ragyogó minőségű a vásárlókat érintő információk kapnak teret. Erre alig van jobb eszköz, mint egy weboldalba beépített blog, időről-időre bővített, frissített tartalommal.

Ha csak azért készít ilyet egy vállalkozás, mert nem akar vagy nem tud annyi embert foglalkoztatni, amennyit a termékek megismertetésére, értékesítésére szeretne fordítani, máris érted, hogy miért érdemes  inkább blogos tartalom generálással foglalkoznia, ami passzívan végzi az értékesítői és marketinges munkát éjjel-nappal, fáradhatatlanul.

Új blog egy már telítettnek tűnő területen

Ne zavarjon, ha azt látod, hogy egy területen már rengeteg bejáratott blog működik.

Ez csak megerősíti, hogy működik a dolog. Mások érdemesnek látják  a vele való foglalkozást az idejük ráfordítását.

Okosan kell azonban megközelíteni ezeket a területeket.

Ha üzleti célod van, ne lépj be olyan piacra, ahol már önmagában nem látszik megtérülés! Azzal csak az idődet, erődet, pénzedet vesztegeted.

Tartsd a szemed előtt, hogy nem  a legjobbnak, legkülönlegesebbnek kell lenned, hanem csak 5%-kal kell jobbnak, tervszerűbbnek, különlegesebbnek lenned, mint a többiek, és kitartó munkával learathatod a babérokat úgy, hogy a többiek csak ezt érzékelik majd, hogy csökken a hasznuk, már „nem olyan jó” a piac.

Egyedi megközelítésre, specializációra mindig lesz igény.

Egy fontos: ne szűkítsd le annyira a célcsoportot, hogy az már ne tudja eltartani a vállalkozásodat.

A többi a tervszerűségen, a céltudatosságon, a tudáson és a kitartáson múlik.

Facebook oldal vagy saját blog

Azt is szokták kérdezni tőlem, hogy miért blogoljanak, amikor készíthetnek Facebook oldalt, amire pitty-putty feldobhatnak valami tartalmat nap-mint nap? Így is elérhetik a célközönségüket…

Hallottad már sírni az embereket, hogy nem éri meg Facebookozni, mert ott senki nem vásárolni, hanem mindenki csak szórakozni, az ismerősökkel kapcsolatot tartani akar?

Én rengeteg ilyen tapasztalatról tudok neked számot adni! Ők azok, akik még nem jöttek rá, hogy sokkal jobban járnak, ha arra használják a Facebookot, hogy onnan a téma iránt érdeklődő embereket saját blogjuk, weboldaluk felé irányítsák át.

Képzeld ezt úgy, mintha a Facebook egy party lenne, ahol csak ismerkedsz, és akiket érdekel, hogy ki vagy és aki téged érdekel, azt később meghívod saját otthonodba, ami ebben az esetben nem más, mint a saját blogod.

Másrészt, a Facebook úgy változtatja a szabályait, ahogy akarja. Akár egyik napról  a másikra tehet semmivé egy jól kiépített Facebook oldalt. Olyankor mit csinálsz?

Nem egy, korábban remek blogot építő vállalkozás szaladt el a Facebookra, és játssza az „ingyenes” hazárdjátékot, mert elcsábul annak, hogy ott a rengeteg potenciális vevő jelölt.

Igen, ott vannak! Menj is oda, de válogasd ki a rendelkezésre álló eszközökkel, aki számodra érdekes lehet, és vidd a saját blogodra, ahol te végzed a kontrollt nem a Facebook.

Folyamatos újabb lehetőségek

Az élet folytonos változása, az újdonságok megjelenése miatt állandóan lesz tere új témákban, új blogok indításának.

Ismerd fel a trendeket és kerülj a többiek elé.

Miért ne indíthatnád te azt a blogot, ami abban a témában, azon a területen néhány hónap múlva a figyelem középpontjában lesz, ahová az emberek információért fordulnak majd?

Ne várj azonnali sikert, 1-2 év is lehet, mire igazán beindul

Sokan tekintenek úgy a blogolásra, hogy csak néhány cikket kell rá feldobni, köré tenni egy-két hirdetést, aztán majd jön a pénz.

Nem!

Ez a legritkább esetben, ideig-óráig működhet, ha egyáltalán működhet.

Én még csak olyan sikeres blogerekkel találkoztam, akik kitartóan, fáradhatatlanul állítják elő az új tartalmakat hosszú, hosszú időn át.

Fő szabályként készülj te is erre.

Ha nem akarod bevállalni a munkát, akkor valószínűleg nem neked való a blogolás, és nem azért, mert már sok a szereplő a területen, hanem mert nem vagy rá kész, hogy eredményes legyél.

Ebben az esetben inkább ne fordítsd ez energiádat, idődet a blogolásra. Eredményt sem fogsz belőle látni!

Azzal a kérdéssel kezdtük, hogy „érdemes-e még blogot indítani?” A válaszomat a fentiekben megismerhetted, most már rajtad múlik, hogy szeretnél-e bloggerré válni!

Fotó kredit: dpotera, CC @ Flickr

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.