blogolás

Egyszerű módszer, miről szóljon a következő blog posztod

mi legyen a következő téma?
Szerző Sipos Ottó

Ha blogger vagy, biztosan nem a poszt megírása ütközik számodra nehézségbe, hanem inkább a poszt témájának kitalálása.

Ha a téma már adott, könnyen el tudod készíteni hozzá a vázlatot, aztán a posztot, de ha csak úgy leülsz a gép elé, lehet, hogy hosszú ideig agyalsz majd, hogy egyáltalán miről kellene írni.

Ezen a problémán tudsz segíteni a következő egyszerű módszerrel.

Első lépés, a téma kategóriájának kigondolása

Válaszd ki a blogod egy már meglévő kategóriáját. Ne gondolkodj sokat, csak válassz egyet, amihez éppen kedved van.

Ha megvan a kategória, válassz magadnak ebben a kategóriában egy általános témakört. A témakör kiválasztásával már szinte sínen vagy.

Keress kérdéseket a témakörben

Menj a gyakorikerdesek.hu weboldalra, aztán írd be az oldal keresőjébe a témakörödet.

Jó esetben akár 50-60 kérdést is ad a kereső. Válaszd ki közülük az értelmes kérdéseket. Ezek a kérdések lehetnek a következő blog posztjaid címei.

Ha szeretnél további címeket, nézd át a kapcsolódó kérdéseket is.

Egészen rövid idő alatt, akár 100 blog poszt témához is hozzájuthatsz a módszerrel.

Ha tényleg csak a témakeresés volt a problémád, már sínen is vagy, írhatod a posztokat.

Kérdések külföldi oldalakról

Ha ez nem volna elég, vedd a témakör angol változatát, és keresd fel a Quora vagy az Ask oldalakat. Ismételd meg a korábbi témakör keresésedet ezeken is.

Ha még ez sem volna elég, akár a részletes Twitter keresőben is indíthatsz keresést a témakör szavára és bejelölve a „kérdés?” lehetőséget.

Így is egy csomó, viszonylag aktuális, új kérdéshez juthatsz, és persze itt is bevetheted az angol változatra keresést.

Miért szeretem igazán ezt a poszt topik kereső módszert?

Ha kérdésekre válaszolsz a posztban, akkor tényleg olyan tartalmat állítasz elő, ami érdekli az olvasóidat. Nem kell találgatnod, hogy miről hallanának szívesen.

Ezért aztán, összecsoportosítva őket, nagyon könnyen át tudod alakítani az így megírt blog posztokat egy eladható termékké.

Egészen egyszerűen, fogsz mondjuk 21 megírt blog posztot és összecsomagolod őket egy e-booknak, és máris van egy terméked.

Hirdesd natívan az új termékedet

Minden egyes megírt blog posztba tegyél egy bannert vagy szöveg dobozt, ami a 21 fejezetes termékedet népszerűsíti.

Nem csak tartalmat állítottál elő, amit mellékesen újra is tudsz hasznosítani videó, audió vagy prezentációs formában, sőt podcast is lehet belőle.

Minden újabb előállított poszt egy-egy lehetséges belépés a blogod olvasóinak a terméked felé.

Honnan indult a blog téma kereső folyamat?

Vettél egy témakört és a közönségedet érintő kérdéseket kerestél hozzá különböző weboldalakon.

A megírt blog posztok tartalmazzák a kérdések nagyon alapos válaszait. A blog posztokat aztán termékké alakítottad, illetve más formátumú tartalmakat is előállítottál belőlük. Egyszerű, de hatékony módszer!

A módszer kicsit módosított változata

Ha vannak követőid a közösségi médiában, ott is rákérdezhetsz, milyen kérdéseik vannak.

Felteszik a kérdéseket és Te rövid videóban válaszolhatsz rájuk. Azonnali tartalmat hozol így létre, amit könnyen más formátumokká alakíthatsz.

Ennek is lehet ebook termék a végeredménye, ha a videók szövegét leírod, összedolgozod.

Vannak szerzők, akik az Amazon Kindle könyveket készítenek így. Válaszolnak 21, az olvasóikat érdeklő kérdésre, majd összeszerkesztve felteszik könyvként az Amazonra.

Használd te is ezt az egyszerű módszert a következő terméked előállítására! Készítsd el a blogposztokat, tegyél még hozzá egy két olyan tartalmat, ami nem jelenik meg a blogon és készíts belőlük terméket.

A szerzőről

Sipos Ottó

Sipos Ottó a Clear Online és a csaladapa.hu alapítója.
Tudásportálok üzleti, termék és tartalomfejlesztési vezetője.
Digitális marketing szakértő
A Clear Online képzésein 15 éves online vállalkozási tapasztalatát osztja meg veled.